کرامتی مقدم, مجید, نیکروان, محمد, راسخ, نازنین. (1402). ارائه مدل ارزیابی عملکرد رسانههای نوپدید در رابطه با لیگ برتر فوتبال ایران با رویکرد 360 درجه. , 15(79), 255-280. doi: 10.22089/smrj.2021.9892.3280
مجید کرامتی مقدم; محمد نیکروان; نازنین راسخ. "ارائه مدل ارزیابی عملکرد رسانههای نوپدید در رابطه با لیگ برتر فوتبال ایران با رویکرد 360 درجه". , 15, 79, 1402, 255-280. doi: 10.22089/smrj.2021.9892.3280
کرامتی مقدم, مجید, نیکروان, محمد, راسخ, نازنین. (1402). 'ارائه مدل ارزیابی عملکرد رسانههای نوپدید در رابطه با لیگ برتر فوتبال ایران با رویکرد 360 درجه', , 15(79), pp. 255-280. doi: 10.22089/smrj.2021.9892.3280
کرامتی مقدم, مجید, نیکروان, محمد, راسخ, نازنین. ارائه مدل ارزیابی عملکرد رسانههای نوپدید در رابطه با لیگ برتر فوتبال ایران با رویکرد 360 درجه. , 1402; 15(79): 255-280. doi: 10.22089/smrj.2021.9892.3280
ارائه مدل ارزیابی عملکرد رسانههای نوپدید در رابطه با لیگ برتر فوتبال ایران با رویکرد 360 درجه
رسانهها به عنوان یکی از تأثیرگذارترین عوامل جذب تماشاگران محسوب میشوند. هدف پژوهش حاضر ارائه مدل ارزیابی عملکرد رسانههای نوپدید در رابطه با لیگ برتر فوتبال ایران با رویکرد 360 درجه بود. این تحقیق بر اساس روش کمی، بر مبنای مسیر اجرا اکتشافی و بر حسب هدف از نوع کاربردی صورت گرفته است. مشارکت کنندگان شامل کلیه صاحبنظران مدیریت ورزشی و مدیریت رسانهای و در بخش کمی شامل کلیه مربیان فوتبال، مدیران فوتبال، بازیکنان، داوران، خبرنگاران در لیگهای فوتبال و کارشناسان ارتباطات رسانهای، همچنین مخاطبین لیگ برتر فوتبال کشور بود که تعداد 384 نفر (با تأکید بر کفایت نمونه فرمول تعیین حجم نمونه کوکران) بودند. روش نمونهگیری در این پژوهش، تصادفی طبقهای بود. ابزار گردآوری دادهها شامل پرسشنامه محقق ساخته ارزیابی عملکرد رسانههای نوپدید در رابطه با لیگ برتر فوتبال بود. روایی سازه پرسشنامه از طریق تحلیل عامل اکتشافی و پایایی ترکیبی و آلفای کرونباخ ابزار با استفاده از روش معادلات ساختاری تأیید شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمون T تک نمونهای و تحلیل واریانس یکراهه و مدل سازی بر اساس نرم افزار اس ال پی اس انجام شد. بر اساس نتایج به دست آمده، با توجه به سه مقدار 02/0 ، 15/0 و 35/0 به عنوان مقادیر نشان دهنده قدرت پیشبینی مدل برای GoF ، مقدار محاسبه شده 563/0 نشان از برازش کلی قوی مدل دارد.
Antunovic, D., & Whiteside, E. (2018). Feminist sports media studies: State of the field. In Feminist approaches to media theory and research (pp. 111-130). New York: Springer.
Azubuike, Ch., Endwell Onyinye, N., & Grace Nnennaya, N. (2017). The role of the media in tourism development in nigeria: the rivers state experience. Journal of New Media and Mass Communication, 57, 23–28.
Bellman, S., Murphy, J., Treleaven, S., H., O’Farrell, J., Qiu, L., & Varan, D. (2013). Using Internet behavior to deliver relevant television commercials. Journal of Interactive Marketing, 27, 130-140.
Smith, L. R., Myrick, J. G., & Gantz, W. (2019). A test of the relationship between sexist television commentary and enjoyment of women’s sports: impacts on emotions, attitudes, and viewing intentions. Communication Research Reports, 36(5), 449-460.