شیرازی, منیره, اسداللهی, احسان, معرفتی, اکبر. (1402). شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر بازاریابی ورزش هندبال در مدارس. , 15(81), 239-264. doi: 10.22089/smrj.2023.13352.3728
منیره شیرازی; احسان اسداللهی; اکبر معرفتی. "شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر بازاریابی ورزش هندبال در مدارس". , 15, 81, 1402, 239-264. doi: 10.22089/smrj.2023.13352.3728
شیرازی, منیره, اسداللهی, احسان, معرفتی, اکبر. (1402). 'شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر بازاریابی ورزش هندبال در مدارس', , 15(81), pp. 239-264. doi: 10.22089/smrj.2023.13352.3728
شیرازی, منیره, اسداللهی, احسان, معرفتی, اکبر. شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر بازاریابی ورزش هندبال در مدارس. , 1402; 15(81): 239-264. doi: 10.22089/smrj.2023.13352.3728
شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر بازاریابی ورزش هندبال در مدارس
1دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی موسسه آموزش عالی سناباد گلبهار
2استادیار، عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی سناباد گلبهار
چکیده
هدف تحقیق حاضر شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر بازاریابی ورزش هندبال در مدارس بود. این پژوهش از منظر ماهیت در دسته تحقیقات آمیخته است. جامعه آماری در بخش کیفی و کمی شامل اساتید مدیریت بازاریابی ورزشی، پیشکسوتان و مربیان برجسته هندبال در استان، مدیران ورزشی آموزش و پرورش شهرستان مشهد و معلمان تربیت بدنی با سابقه در رشته هندبال، متخصصان بازاریابی ورزشی در شهر مشهد و ورزشکاران هندبال در شهرستان مشهد بود. روش نمونه گیری در بخش کیفی هدفمند بود و 11 مصاحبه انجام شد و در بخش کمی روش نمونه گیری به صورت در دسترس بود و در نهایت 134 پرسشنامه به صورت صحیح تکمیل شد. یافته های تحقیق در مجموع 38 کد اصلی به عنوان عوامل موثر بر بازاریابی ورزش هندبال مدارس متوسطه نشان داد که در مرحله کدگذاری انتخابی مشخص شد که 38 کد اصلی شناسایی شده در 8 مفهوم جای می گیرند و در مرحله کدگذاری نظری مشخص شد که 8 مفهوم شناسایی شده در مرحله کدگذاری انتخابی، در سه مقوله کلی (مطلوب، نامطلوب و خنثی) دسته بندی می شود. در نهایت با توجه به نتایج آزمون مدلسازی معادلات ساختاری، مشخص شد که مدل برخواسته از نتایج کیفی تحقیق از برازش خوبی برخوردار است و تمامی مسیرها مثبت و معنادار بود.