تأثیر آموزش خطی و غیرخطی بر خلاقیت فردی و تیمی در فوتسال | ||
رفتار حرکتی | ||
دوره 13، شماره 45، مهر 1400، صفحه 159-184 اصل مقاله (529.51 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/mbj.2021.10362.1961 | ||
نویسندگان | ||
هومن فهیمی1؛ مرضیه بلالی* 2؛ شهاب پروین پور3 | ||
1دانشگاه آزاد | ||
2گروه رفتار حرکتی، دانشکده تربیت بدنی و علو ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، تهران، ایران | ||
3دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه خوارزمی | ||
چکیده | ||
هدف از این مطالعه مقایسه نقش آموزش خطی و غیرخطی بر خلاقیت تیمی و فردی در فوتسالیستهای مبتدی بود. در این مطالعه 30 دانشجو از دانشگاه تبریز به روش داوطلبانه شرکت کردند. آزمودنیها در هر یک از گروههای خطی و غیرخطی (15 نفر در هر گروه) بهصورت تصادفی تقسیم شدند و به مدت سه ماه مهارتهای فوتسال و بازی فوتسال را تمرین کردند. متغیرهای وابسته به روش تحلیل فیلم اندازهگیری شدند. نتایج آزمون تحلیل کوواریانس برای اعمال مناسب و نامناسب و آمار توصیفی برای اعمال خلاق و ابداعی و خلاقیت تیمی نشان داد روش غیرخطی بهتر از روش خطی است. این نتایج بر دستکاری قیود بهجای ارائه بازخورد و الگو تأکید دارد و برای مربیان و معلمان کاربرد دارد و توصیه میشود این افراد برای بهکارگیری روشهای نوین یادگیری آموزش ببینند. | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری حرکتی؛ خلاقیت فردی؛ خلاقیت تیمی؛ روش خطی؛ روش غیرخطی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,075 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 716 |
تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 341 |
تعداد مقالات | 4,154 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,819,211 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,305,737 |