تأثیر آموزش خطی و غیرخطی بر خلاقیت فردی و تیمی در فوتسال | ||
| رفتار حرکتی | ||
| دوره 13، شماره 45، مهر 1400، صفحه 159-184 اصل مقاله (529.51 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/mbj.2021.10362.1961 | ||
| نویسندگان | ||
| هومن فهیمی1؛ مرضیه بلالی* 2؛ شهاب پروین پور3 | ||
| 1دانشگاه آزاد | ||
| 2گروه رفتار حرکتی، دانشکده تربیت بدنی و علو ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، تهران، ایران | ||
| 3دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه خوارزمی | ||
| چکیده | ||
| هدف از این مطالعه مقایسه نقش آموزش خطی و غیرخطی بر خلاقیت تیمی و فردی در فوتسالیستهای مبتدی بود. در این مطالعه 30 دانشجو از دانشگاه تبریز به روش داوطلبانه شرکت کردند. آزمودنیها در هر یک از گروههای خطی و غیرخطی (15 نفر در هر گروه) بهصورت تصادفی تقسیم شدند و به مدت سه ماه مهارتهای فوتسال و بازی فوتسال را تمرین کردند. متغیرهای وابسته به روش تحلیل فیلم اندازهگیری شدند. نتایج آزمون تحلیل کوواریانس برای اعمال مناسب و نامناسب و آمار توصیفی برای اعمال خلاق و ابداعی و خلاقیت تیمی نشان داد روش غیرخطی بهتر از روش خطی است. این نتایج بر دستکاری قیود بهجای ارائه بازخورد و الگو تأکید دارد و برای مربیان و معلمان کاربرد دارد و توصیه میشود این افراد برای بهکارگیری روشهای نوین یادگیری آموزش ببینند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| یادگیری حرکتی؛ خلاقیت فردی؛ خلاقیت تیمی؛ روش خطی؛ روش غیرخطی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,186 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 726 |
||
| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 342 |
| تعداد مقالات | 4,179 |
| تعداد مشاهده مقاله | 9,064,647 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,427,094 |