بررسی رابطۀ یادگیری سازمانی با خودکارآمدی عمومی و اشتیاق کاری در ادارات ورزش و جوانان استان مرکزی | ||
| مطالعات مدیریت ورزشی | ||
| مقاله 12، دوره 12، شماره 59، فروردین و اردیبهشت 1399، صفحه 251-268 اصل مقاله (317.26 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/smrj.2020.1982 | ||
| نویسندگان | ||
| محمد سنجری* 1؛ محمدرضا اسمعیلی2؛ فرشاد تجاری3 | ||
| 1کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
| 2دانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران | ||
| 3استاد مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف از این پژوهش، بررسی رابطۀ یادگیری سازمانی با خودکارآمدی عمومی و اشتیاق کاری کارکنان در ادارات ورزش و جوانان استان مرکزی است. روش این پژوهش توصیفی بوده و از نوع مطالعات همبستگی میباشد. جامعۀ آماری پژوهش را کلیۀ کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان مرکزی تشکیل دادند (289 نفر) که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده، 159 نفر از میان آنها انتخاب شدند. براساس یافتهها مشخص شد که رابطۀ معناداری بین یادگیری سازمانی و خودکارآمدی عمومی و نیز یادگیری سازمانی و اشتیاق کاری کارکنان وجود دارد. همچنین نتایج بیانگر این است که از بین مؤلفههای یادگیری سازمانی، "انتقال و یکپارچهسازی دانش" قویترین متغیر در پیشبینی خودکارآمدی عمومی و اشتیاق کاری کارکنان میباشد. شایانذکر است که هر چهار مؤلفۀ یادگیری سازمانی، بخشی از واریانس متغیر خودکارآمدی عمومی را تبیین کردند. بخشی از واریانس متغیر اشتیاق نیز توسط سه مؤلفۀ (انتقال و یکپارچهسازی، تعهد مدیریت و فضای باز و آزمایشگری) متغیر یادگیری سازمانی تبیین گردید. | ||
| کلیدواژهها | ||
| یادگیری سازمانی؛ خودکارآمدی عمومی؛ اشتیاق کاری | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,692 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 831 |
||
| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 341 |
| تعداد مقالات | 4,157 |
| تعداد مشاهده مقاله | 8,876,051 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,355,002 |