ارتقای سطح کیفیت خدمات اماکن ورزشی دانشگاهی با رویکرد کانو- گسترش کیفیت عملکرد (مطالعة موردی: اماکن ورزشی دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان) | ||
| مطالعات مدیریت ورزشی | ||
| مقاله 4، دوره 10، شماره 52، بهمن و اسفند 1397، صفحه 91-116 اصل مقاله (544.78 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/smrj.2018.5446.2072 | ||
| نویسندگان | ||
| رسول فرجی* 1؛ مهدی بشیری1؛ سپیده شبانی2 | ||
| 1استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان | ||
| 2دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه گیلان | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش حاضر، استفاده از رویکرد کانو- گسترش کیفیت عملکرد برای ارتقای سطح کیفیت خدمات اماکن ورزشی دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان از دیدگاه دانشجویان بود. در مرحلة اول این پژوهش توصیفی، 256 نفر از دانشجویان با هدف شناسایی شکاف خدمات اماکن ورزشی دانشگاه، به پرسشنامة استاندارد 22 گویهای ارزیابی کیفیت خدمات اماکن ورزشی سروکوال (پاراسورامان و همکاران، 1985) پاسخ دادند. در مرحلة دوم پژوهش، 240 نفر از دانشجویان به پرسشنامة کانو پاسخ دادند و نیازهای آنان شناسایی و دستهبندی شدند. درنهایت، پس از تشکیل خانة کیفیت مدل گسترش کیفیت عملکرد، ماتریس ارتباطات خانة کیفیت تشکیل شد و مشخصههای فنی تعریف شدند. یافتههای پژوهش نشان داد که در هر پنج بعد کیفیت خدمات اماکن ورزشی دانشگاه، شکاف منفی وجود داشت. همچنین، 10 نیاز اساسی بهعنوان ندای مشتری وارد ماتریس خانة کیفیت مدل گسترش کیفیت عملکرد شدند و 12 مشخصة فنی برای بهبود آنها، با توجه به نتایج بهدستآمده استخراج شدند. میتوان گفت نبود برنامة مناسب و ضعف منابع انسانی در ارائة خدمات، ازجمله موانع و کاستیهای اماکن ورزشی دانشگاه هستند. ارتباط نزدیک با دانشجویان، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با هدف شناسایی نیازهای آنان، تخصیص بودجة بیشتر به فعالیتهای ورزشی دانشجویان و همچنین، استفاده از نیروی انسانی متخصص در ارائة خدمات، ازجمله راهکارهای ضروری برای ارتقای سطح کیفیت خدمات اماکن ورزشی این دانشگاه هستند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| اماکن ورزشی دانشگاهی؛ کیفیت خدمات؛ گسترش کیفیت عملکرد؛ مدل کانو | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,551 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 718 |
||
| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 341 |
| تعداد مقالات | 4,155 |
| تعداد مشاهده مقاله | 8,850,373 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,336,056 |