تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 308 |
تعداد مقالات | 3,860 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,560,258 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,731,577 |
تأثیر اعتماد مشتریان بر قصد خرید با میانجیگری تبلیغات دهانبهدهان | ||
مطالعات مدیریت ورزشی | ||
مقاله 7، دوره 8، شماره 40، بهمن 1395، صفحه 131-146 اصل مقاله (726.23 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/smrj.2017.908 | ||
نویسندگان | ||
عبدالحسین ابراهیمی* 1؛ عاطفه شکاری2؛ ناهید شتاب بوشهری3 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز | ||
2دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد یاسوج | ||
3استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر شاخص اعتماد مشتریان بر قصد خرید با میانجیگری تبلیغات دهانبهدهان میباشد. جامعۀ آماری این پژوهش را مشتریانی که از تولیدیهای ورزشی خرید میکردند تشکیل دادند و با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس، در مجموع، 384 نفر از آنها بهعنوان نمونۀ پژوهش انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه بود. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار اس پی اس اس و لیزرل استفاده شد. ابتدا سطح مطلوبیت متغیرها و شاخصهای آنها با استفاده از آزمون تی تکنمونهای مورد آزمون قرار گرفته و همچنین رابطهی مثبت بین متغیرها از طریق همبستگی و ضریب مسیر آزمون تی تأیید شد. سپس با استفاده از نرم افزار لیزرل و تحلیل عاملی تأییدی و معادلات ساختاری به آزمون مدل پرداخته که نهایتاً مقادیر شاخصهای برازندگی نشان داد، مدل از برازش مناسب برخوردار است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان میدهد که شاخص اعتماد، تأثیر مثبت و معناداری بر قصد خرید مشتریان و تبلیغات دهانبهدهان دارد و تبلیغات دهانبهدهان، اثری تعدیلکننده بر قصد خرید مشتریان میگذارد. بهطورکلی و با توجه به یافتههای پژوهش، ازآنجاییکهشاخص اعتماد شرکت،رفتار مشتریانرادرتعاملبا شرکت تحتتأثیرقرارداده و سببسودآوری بلندمدت برای شرکتها و تولیدیهای ورزشی خواهد شد، لازم است که شرکتها توجهویژهایبهاین مهم نمایند. | ||
کلیدواژهها | ||
اعتماد مشتریان؛ خرید؛ تبلیغات دهانبهدهان | ||
مراجع | ||
10. Jin, B., & Kang, J. (2011). Purchase intention of Chinese consumers toward a US apparel brand: A test of a composite behavior intention model. Journal of Consumer Marketing, 28 (5):187-99.
11. Koufaris, M., & Hampton, S. (2004). The development of initial trust in an online company by new customers. Journal of Information and Management, 41 (3): 377-97.
12. Lin, L. (2011). The influence of service quality, cause-related marketing, corporate image on purchase intention: The moderating effects of customer trust. International Journal of Research in Management, 3(2): 1-34.
13. Lin, L., & Lu, C. (2010). The influence of corporate image, relationship marketing, and trust on purchase intention: The moderating effects of word-of-mouth. Journal of Tourism Review, 65(3): 16–34.
14. Lin, Y., & Liao, C. (2012). The influence of store image and product perceived value on consumer purchase intention. Journal of Business and Information, 6(1): 85-94.
15. Ling, C., Teck Chai, L., & Hoi, T. (2010). The effects of shopping orientations, online trust and prior online purchase experience toward customers’ online purchase intention. International Business Research, 3 (5): 63-77.
16. Luarn, P., & Hsin, H. (2003). A customer loyalty model for e-service contex. Journal of Electronic Commerce Research, 4(4): 25-34.
17. Momeni, M., & Faal Ghayoumi, A. (2005). Statistical Analysis Using SPSS. 1st Edition. Tehran. Ketab-e- No Publications.
18. Power, J., & Whelan, S. (2005). A conceptual model of the influence of brand trust on the relationship between consumer & company image. Journal of School Marketing, 1(1): 1-14.
19. Price, L., & Feick, L. (1984). The role of interpersonal sources in external search: An informational perspective. Journal of Advances in Consumer Research, 10(1): 250-55.
20. Ranganathan, K., Madupu, V., Sen, S., & Brooks, R. (2013). Affective and congitive antecedents of customer loyalt towards e-mail service providers. Journal of Srvices Marketing, 27(3): 195-206.
21. Roberts, K., Varki, S., & Brodie, R. (2003). Measuring the quality of relationships in consumer services: An empirical study. European. Journal of Marketing, 37(1): 169-96.
22. Roosta, A., Venus, D., & Ebrahimi, A. (2008). Marketing Management. 1st Edition. Tehran. Samt Publications. 23. Shaikh, A., & Ndubisi, O. (2010). The effects of respect and rapport on relationship quality perception of customers of small healthcare firms. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 23, 135-51.
24. Smith, R., & Vogt, C. (1995). The effects of integrating advertising and negative word-of-mouth communications on message processing and response. Journal of Consumer Psychology, 4(2): 33-51.
25. Stokes, D., & Lomax, W. (2002). Taking control of word of Mouth Marketing: The case of an entrepreneurial hotelier. Journal of Small Business and Enterprise Development, 9(4): 349-357.
26. Sun, Y., Liu, L., Peng, X., Dong, Y., & Barnes, S. (2014). Understanding Chinese users’continuance intention toward online social networks: An integrative theoretical model. Journal of Electronic Markets, 24(1): 57–66.
27. Wu, L., & Hung, C. (2009). Strategy-based process for effectively determining system requirements in CRM development. Journal of Infirmation and Software Technology, 51(1): 1-29.
28. Zeithaml, V., Berry, L., & Parasuraman, A. (1996). The behavioral consequences of service quality. Journal of Marketing, 60(1): 31-46. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,923 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,607 |