تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 308 |
تعداد مقالات | 3,860 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,560,340 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,731,673 |
بررسی دیدگاه دانشجویان دربارۀ نقش چندرسانه ای ها در آموزش و یادگیری تربیت بدنی | ||
مطالعات مدیریت ورزشی | ||
مقاله 4، دوره 5، شماره 21، بهمن 1392، صفحه 67-80 اصل مقاله (354.62 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
علی احمدی1؛ ابراهیم علی دوست قهفرخی* 2؛ محمد رحمانپور1 | ||
1دانشگاه اصفهان | ||
2دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر بررسی دیدگاه دانشجویان دربارۀ نقش چندرسانهایها در آموزش و یادگیری تربیت بدنی است. روش انجام پژوهش از نوع پیمایشی است و جامعۀ آماری پژوهش را دانشجویان دانشکدۀ تربیت بدنی دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی 90- 1389 تشکیل میدادند. از این تعداد، 228 نفر بهعنوان نمونۀ آماری و به شیوۀ تصادفیِ طبقهای برگزیده شدند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامۀ محققساخته بود که استادان دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزش روایی محتوایی آن را تأیید کردند و پایایی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 93/0 برآورد شد. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی، با استفاده از نرم افزار آماری SPSSو آزمون Tانجام شد. نتایج نشان داد از نظر دانشجویان استفاده از چندرسانهایهای آموزشی در تسهیل یادگیری و افزایش انگیزش به یادگیری تأثیر قابل ملاحظه ای دارد. همچنین طبق نتایج، دانشجویان معتقد بودند استادان باید در کنار دیگر روشهای مرسوم، از چندرسانه ای های آموزشی نیز بهعنوان روشی مکمل آموزشی استفاده کنند. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش؛ چندرسانه ای؛ یادگیری؛ تربیت بدنی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,838 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 898 |