| اثربخشی آموزش کوتاهمدت آگاهی موقعیتی بر تنظیم شناختی هیجانی و نمرات تیراندازی با تفنگ بادی | ||
| مطالعات روانشناسی ورزشی | ||
| مقاله 12، دوره 7، شماره 26، بهمن 1397، صفحه 167-178 اصل مقاله (718.2 K) | ||
| نوع مقاله: مطالعه پژوهشی اصیل | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/spsyj.2018.4595.1490 | ||
| نویسندگان | ||
| مرتضی ناجی1؛ احمدعلی ناجی* 2 | ||
| 1گروه تربیت بدنی، دانشگاه امام حسین، تهران، ایران | ||
| 2گروه روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش آگاهی موقعیتی بر تنظیم شناختی هیجان و عملکرد تیراندازی بود. طرح پژوهش نیمهآزمایشی و از نوع پیشآزمون ـ پسآزمون با گروه کنترل است. جامعۀ آماری، دانشجویان یکی از مراکز آموزشی نظامی تهران و نمونة پژوهش شامل 22 نفر بود که به روش در دسترس انتخاب و به روش تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایش، آموزشهای آگاهی موقعیتی بر مبنای نظریة اندسلی را دریافت نمودند. علاوه بر تکمیل پرسشنامة تنظیم شناختی هیجانی گرانفسکی، آزمون استاندارد تیراندازی از آنان به عمل آمد. دادهها توسط آزمون کوواریانس چند متغیری تحلیل و نتایج نشان داد آموزش کوتاهمدت آگاهی موقعیتی به طور معناداری موجب افزایش تنظیم هیجانی و افزایش رکورد تیراندازی در مرحلة پس آزمون شده است. این پژوهش اهمیت آگاهی موقعیتی را بر تنظیم شناختی هیجان و عملکرد تیراندازی نشان داد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آگاهی موقعیتی؛ تنظیم شناختی هیجان؛ تیراندازی | ||
| مراجع | ||
|  | ||
| آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,156 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 568 | ||
| تعداد نشریات | 8 | 
| تعداد شمارهها | 341 | 
| تعداد مقالات | 4,157 | 
| تعداد مشاهده مقاله | 8,934,812 | 
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,386,769 |