- اصلانخانی م.ع. فتحیاجارگاه، ک. و قلعهنوعی، ع.ر. (1381). مقایسة دیدگاههای مدیران، معلمان تربیت بدنی و دانشآموزان دربارة جایگاه و وضعیت کمی و کیفی اجرای درس تربیت بدنی در مدارس راهنمایی و متوسطه. نشریة حرکت. شمارة 12 ، 17-5.
- برزگری، ع. مهدیوند، الف. و ضامنی، ل. (1390). دورههای آموزش دروس تربیتبدنی با ساختار مشخص و فعالیت آزاد، حق تعیین سرنوشت و فعالیتبدنی دانشآموزان. رشد آموزش تربیتبدنی. دورة دوازدهم. شمارة 1 (پیاپی 40 )، 61-58.
- بهرام، ع. شفیعزاده، م. خلجی، ح. و صنعتکاران، الف. (1382). تعیین اعتبار و پایایی پرسشنامة ورزشگرایی، طرح پژوهشی پژوهشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی.
- جمشیدی، ا. عربعامری، ا. علیزاده، ن. و سلمانیان، ا. (1391). ارتباط جهتگیری ورزشی و اضطراب رقابتی در ورزشکاران شرکتکننده در دهمین المپیاد ورزشی دانشجویی. نشریة رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی، 9، 55-37.
- زردشتیان، ش. احمدی، ب. و آزادی، الف. (1391). ارتباط رفتارهای حمایتیخودپیروی مربیان با انگیزش خومختاری و تعهد ورزشی بازیکنان زن نخبه لیگ هندبال. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. شمارة 3 (19پیاپی)، 171-156.
- عرفانی، ن. منافی، ف. و مقصودیایمن، ح.ر. (1392). مقایسة انگیزههای ورزشی و اضطراب رقابتی کشتیگیران آزاد و فرنگی یازدهمین المپیاد دانشجویی. نشریة مطالعات روان شناسی ورزش، 5، 66-55.
- کارگر فرد م، نادریان م. 1385. تربیت بدنی در مدارس. چاپ دوم، تهران: انتشارات پیام نور، صص 2-7.
- مازیاری، م. (1391). رابطة رفتار حمایت اجتماعی دبیران تربیتبدنی و بیانگیزگی دانشآموزان در فعالیتهای تربیتبدنی مدارس. پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشکدة تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه ارومیه.
- ملکی، ب. محمدزاده، ح. سیدعامری، م.ح. و زمانیثانی، س. ح. (1390). بررسی رابطة عزتنفس و انگیزش پیشرفت در ورزشکاران موفق و ناموفق استان آذربایجان غربی. پژوهش در علوم توانبخشی. 1،83-74.
- نوروزیسیدحسینی، ر. فتحی، ح. و صادقی بروجردی، س. (1391). اثر ادراک رفتارهای رهبری مربیان بر تعهد ورزشی، انگیزش پیشرفت و رضایتمندی جودوکاران لیگ برتر ایران. مطالعات مدیریت ورزشی. 16، 206-189.
- واعظموسوی، س.م.ک. و مسیبی، ف. (1390). روانشناسی ورزشی. چاپ سوم. تهران: انتشارات سمت، 210-151.
- وحیدا، ف. عریضی، ف. و پارسامهر، م. (1385). بررسی تاًثیر حمایت اجتماعی برمشارکت زنان در فعالیتهای ورزشی. نشریة علوم حرکتی و ورزش. 7، 62-53.
- یوسفی، ب. و احمدی، ب. (1392). اثر رفتارهای حمایتی- استقلالی معلمان تربیت بدنی بر لذت بردن از فعالیت بدنی در دختران نوجوان. نشریة مطالعات روانشناسی ورزش. 5، 54-41.
- Alvarez, M. S., Balaguer, I., Castillo, I., & Duda, J. L. (2009). Coach autonomy support and quality of sport engagement in young soccer player, The Spanish Journal of Psychology,1, 138- 148.
- Berghe, L. V. D., Soenens, B., Vansteenkiste, M., Alterman, N., Cardon, G., Tallir, I. B., & Haerens, L. (2013). Observed need-supportive and need- thwarting teaching behavior in physical education: do teachers' motivational orientations matter? Psychology of Sport and Exercise, 14, 650- 661.
- Deci E L & Ryan R M. 1987. The Support of Autonomy and the Control of Behavior. Journal of Personality and Social Psychology, 6: 1024- 1037.
- Deci E L & Ryan R M. 2000. The “What” and “Why” of Goal Pursuits: Human Needsand the Self-Determination of Behavior. Psychological Inquiry, 4: 227- 268.
- Hagger, M. S., Chatzisarantis, N. L. D., & Harris, J. (2006). From psychological need satisfaction to intentional behavior: Testing a motivational sequence in two behavioral contexts, Personality and Social Psychology Bulletin, 32, 131–138.
- Hanssandra, M., Goudas, M., & Chroni, S. (2003). Examining factors associated with intrinsic motivation in physical education: a qualitive approach. Psychology of Sport and Exercise, 4, 211-223.
- Toumanis, N. N. (2004). A prospective study of participation in optional school physical education using a self – determination theory frame work, Journal Education Psychology, 1- 40.
- Olympiou, A, Jowet, T., & Duda, J. L. (2008). The psycological interface between the coach- created motivational climate and coach- athlete relationship in team sports, The Sport Psychologist, 22, 423-438.
- Pelletier, L. G., Fortier, M. S., Vallerand, R. J., & Briere, N. M. (2001). Assocaations among perceived autonomy support, froms of self- regulation, and persistennnnnce, Motivation and Emotion, 4, 279- 306.
- Shen, B., Li, W., Sun, H., & Rukavina, P. B. (2010). The influence of inadequate teacher – to student social support on amotivation of physical education students, Journal of Teaching in Physical Education, 29, 417- 432.
- Mazyari, M., Kashef, M. M., Ameri, M. H. S., & Araghi, M. (2012). Students’ amotivation in physical education activities and teachers’ social support. Word Applied Sciences Journal, 20,1570- 1573.
- Standage, M., Duda, J. L., & Ntoumanis, N. (2006). Students’ motivational processes and their relationship to teacher ratings in school physical education: a self- determination theory approach, Reserch Quaterly for Exercise and Sport , 77, 100-110.
- Williams, L., & Gill, D. L. (2000). Psychological dynamic of sport and exercise. Human Kinetics, Second edition chapter8. 103-125.
|