رابطة حمایت اجتماعی دبیران تربیت بدنی و انگیزش پیشرفت دانش آموزان در فعالیت های ورزشی | ||
| مطالعات روانشناسی ورزشی | ||
| مقاله 4، دوره 3، شماره 8، 1393، صفحه 58-49 اصل مقاله (513.41 K) | ||
| نوع مقاله: مطالعه پژوهشی اصیل | ||
| نویسندگان | ||
| کرامت سالاری1؛ رخساره بادامی* 2 | ||
| 1دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان | ||
| 2استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان | ||
| چکیده | ||
| هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطة حمایت اجتماعی دبیران تربیت بدنی و انگیزش پیشرفت دانش آموزان در فعالیت های ورزشی است. این پژوهش از نوع همبستگی است و به روش پیمایشی انجام گرفته است. نمونة آماری این پژوهش را 296 نفر از دانش آموزان دختر و پسر پایههای دوم و سوم مقطع متوسطه شهرستان عنبرآباد تشکیل میدادند. برای اندازهگیری دادهها از دو پرسشنامه استفاده شد؛ پرسشنامۀ مقیاس رفتار بین فردی پلیتر و همکاران، برای سنجش حمایت اجتماعی مربی، و پرسشنامۀ ورزش گرایی گیل و دیتر، برای سنجش انگیزش پیشرفت، که روایی صوری و پایایی هر دو پرسشنامه در ایران تأیید شده است. یافته ها نشان داد که بین حمایت اجتماعی دبیران تربیت بدنی و انگیزش پیشرفت ورزشی دانش آموزان همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین مؤلفه های حمایت اجتماعی، یعنی استقلال، شایستگی و حمایت ارتباطی، پیش بینی کننده های معناداری در تعیین انگیزش پیشرفت ورزشی بودند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| حمایت اجتماعی مربی؛ انگیزش پیشرفت؛ فعالیت بدنی | ||
| اصل مقاله | ||
|
| ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,140 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,909 |
||
| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 341 |
| تعداد مقالات | 4,157 |
| تعداد مشاهده مقاله | 8,915,339 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,375,001 |