تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 308 |
تعداد مقالات | 3,868 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,633,459 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,756,131 |
مدل یابی سرمایۀ اجتماعی مدیران با وفاداری مشتریان استخرهای مشهد | ||
مطالعات مدیریت ورزشی | ||
مقاله 11، دوره 8، شماره 39، دی 1395، صفحه 189-204 اصل مقاله (220.95 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/smrj.2016.891 | ||
نویسندگان | ||
رامین ایرجی نقندر* 1؛ مرتضی رضایی صوفی2 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور تهران | ||
2استادیار دانشگاه پیام نور | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر، مدل یابی سرمایۀ اجتماعی مدیران با وفاداری مشتریان استخرهای مشهد بود. جامعۀ آماری آن را مدیران استخرهای شهر مشهد به تعداد 150 نفر و نیز مشتریان این استخرها به تعداد نامحدود تشکیل دادند. با استفاده از جدول مورگان تعداد نمونه در بخش مدیران 108 نفر و در بخش مشتریان 384 نفر برآورد شد. نتایج نشان میدهد که بین سرمایۀ اجتماعی و وفاداری مشتریان استخرهای خصوصی و دولتی شهر مشهد رابطۀ مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین، بین مؤلفههای سرمایه اجتماعی با وفاداری مشتریان رابطۀ مثبت و معناداری مشاهده میشود. نتایج تحلیل رگرسیون نیز حاکی از آن است که تنها سرمایۀ شناختی، واجد شرایط پیشبینی وفاداری مشتریان میباشد. درنهایت، یافتههای تحلیل مسیر در مدل یابی پژوهش نیز بیانگر آن است که سرمایۀ اجتماعی مدیران تأثیر معناداری بر وفاداری آنها دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
سرمایۀ اجتماعی؛ مدیران؛ وفاداری؛ مشتریان؛ استخر | ||
مراجع | ||
1. Alexander E. Ellinger, Carolyn Findley, M., Andrea D. Ellinger Daniel G B., Ayşe Banu, E B., & Yu-Lin, W. (2013). Influences of organizational investments in social capital on service employee commitment and performance. Journal of Business Research, 66(8): 1124-33.
2. Andishmand, V. (2009). Identify the components of social capital in universities in order to provide a model for improving it. Journal of management leadership training, 3(2): 9-34.
3. Carolyn, F. C., & Karen Norman, K. (2002). From prisoners to apostles, a typology of repeat buyers and loyalty customers in service business. Journal of Services Marketing, 16(4): 124-31.
4. Coleman, J. (1988). Social capital in the creation of human capital. American Journal of Sociology, 94(5): 120-95.
5. David, C. (2005). Sigfried gudergan. Ian Lings. A social capital perspective on customer club performance: Empirical insights, ANZMAC (2005). Conference: Relationship Marketing (Consumer), 112.
6. Ebrahim Por, H., Naghavi, M., & Yaghobi, N. (2011). Factors affecting satisfaction and loyalty tourism in the province of Ardabil. Journal of Tourism Studies, 14: 69-92.
7. Evans, T. (2009). An empirical study of employee loyalty, service quality and firm performance in the service industry. International Journal of Production Economics, Elsevier, 124(1): 109-20.
8. Feigenbaum Armand, V. (1991). Total quality control: Achieving productivity, market penetration, and advantage in the global economy. Hardcover, Format: Innbundet (stive permer) Available Forventet leveringstid: 10-20 arbeidsdager. 135.
9. Fiona, M., & Kay, J. H. (2003). Building trust: Social Capital, Distributive Justice, and Loyalty to the Firm. Law & Social Inquiry, 28(2):483-519.
10. Fussell, H. (2006). The relationship between social capital, transaction costs, and organizational outcomes. Corporate Communications: An International Journal, 11(2): 148-61.
11. Haghighatian, M., & Moradi, G. (2011). Examine the role of social capital on job satisfaction employee of cooperation office (Case Study of Kermanshah Province). Journal of Applied Sociology, 22(4): 115-30.
12. Hart, S., Smith, A., Spark, L., & Tzokas N. (1999). Are loyalty schemes a manifestation of relationship marketing? Journal of Marketing Management, 15(9): 541-62.
13. Heather, J., Gilbson, M. W., Brijesh, T., & Kyriaki, K. S. (2014). Psychic income and social capital among host nation residents: A pre-post analysis of the (2010) FIFA World Cup in South Africa. Tourism Management 44(1): 113-22.
14. Ikushi, Y. (2012). A Japan–US cross-cultural study of relationships among team autonomy, organizational social capital, job satisfaction, and organizational commitment. International Journal of Intercultural Relations, 37(1): 58-71.
15. Jahangiri, J., & Shokrizadeh, T. (2010). The effect of social capital on the performance of non-governmental organizations from the perspective of women members in Shiraz. Journal of Women and Society, 3(1): 105-20.
16. James, E., & Bartlett, J. W. (2001). Organizational research: Determining appropriate sample size in survey research. Information technology, and performance Journal, 19(1): 44-6.
17. Jason, P. D., & Kevin, F. (2013). Exploring sport brand double jeopardy: The link between team market share and attitudinal loyalty. Sport management Review, 16(3): 285-97.
18. Lazarevic, V., & Petrovic-Lazarevic, S. (2007). Increasing brand loyalty of generation Y for future marketers. Monash University Business and Economics, 28: 1327-58.
19. Manuela, P., Cristina, B., & Luciano, F. (2007). Knowledge acquisition and the foreign development of high-tech start-ups: A social capital approach. International Business Review, 16(1): 23-46.
20. Matti, M., & Jari, S. (2010). Trust, social presence and customer loyalty in social virtual worlds. 23rd Bled eConference eTrust: Implications for the Individual, Enterprises and Society. 20-3.
21. Omar, M., & Simon, J. (2006). Social capital, customer service orientation and creativity in retail stores. Journal of Business Research, 59(12): 1214-21.
22. Prins, R. G., Beenackers, M. A., Boog, M. C., Van Lenthe, F. J., Brug, J., & Oenema, A. (2014). Neighbourhood social capital as a moderator between individual cognitions and sports behavior among Dutch adolescents. Social Science and Medicine, 105(1): 9-15.
23. Putnam, R. R., & Leonardi, RY. (1993). Making democracy work: Civic traditions in modern Italy. Princeton: Princeton University Press, Princeton University Press, 117.
24. Rachel, S. (2010). Social brand capital: The loyalty nucleus of corporate social responsibility. Tags: CMO, Marketing, Media, Social, Retrieved from: http:// www.brandchannel.com, 30.
25. Rahmani, T., Abasinejad, H., & Amiri, M. (2007). The effect of social capital on economic growth in Iran: The Case of provinces using spatial econometrics. Journal of Economic Research. 6(2): 1-26.
26. Renani, M. (2002). The collapse of social capital. Sun Journal, 16: 57.
27. Requna falix, J. (2005). Social capital, satisfaction and quality of life in the workplace. Social Indicators Research, 61(1): 331-60.
28. Rhodes, J., Lok, P., Hung, R. Y. Y., & Fang, S. C. (2008). An integrative model of organizational learning and social capital on effective knowledge transfer and perceived organizational performance. Journal of Workplace Learning, 20(4): 245-58.
29. Rosmah, M. I. (2007). Hedge fund performance and managerial social capital. The Journal of Risk Finance, 8(3): 246-59.
30. Seippel O. (2007). Sports in civil society: Networks, social capital and influence. European Sociological Review, 24 (1): 69-80.
31. Susanna, H., & Larsson, S. (2004). Managing customer loyalty in the automotive industry. (Unpublished Master Disseration). Departement of Business Administration and Social Sciences, Lulea University of Technology, Sweden.
32. Tim, J., & Shirley, F. T. (2012). Service loyalty: Accounting for social capital. Journal of Services Marketing, 26(1): 45-56.
33. Zahedi, M., Shiani, M., & Alipor, P. (2009). The relationship between social capital and social welfare. Journal of Social Welfare, 32(9): 109-29.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,023 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 663 |