شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش در معاونت تربیت-بدنی و سلامت آموزشوپرورش استانهای کشور | ||
مطالعات مدیریت ورزشی | ||
مقاله 5، دوره 8، شماره 38، 1395، صفحه 89-106 اصل مقاله (1.04 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/smrj.2016.854 | ||
نویسندگان | ||
ام هانی دوانی* 1؛ اسماعیل شریفیان2؛ کوروش قهرمان تبریزی2 | ||
1کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید باهنر کرمان | ||
2دانشیار دانشگاه شهید باهنر کرمان | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش در معاونت تربیتدنی و سلامت آموزشوپرورش کشور میباشد. روش این پژوهش از نوع پیمایشی بوده و بهلحاظ هدف، کاربردی میباشد. جامعۀ آماری این پژوهش را معاونان، رئیسان و کارشناسان معاونت تربیتبدنی و سلامت آموزشوپرورش به تعداد 288 نفر تشکیل دادند. نمونۀ آماری نیز بهصورت تمامشمار و برابر با جامعۀ آماری بود. نتایج نشان میدهد که 02/48 درصد از کل واریانسها مربوط به هفت عامل میباشد. نتایج بیانگر این است که تمامی عوامل، تأثیر معناداری بر استقرار مدیریت دانش دارند. همچنین، اولویتبندی عوامل به روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی بهترتیب عبارت است از: فرهنگ سازمانی، تعهد مدیران ارشد، مشارکت کارکنان، آموزش کارکنان، کار تیمی، ساختار دانشی و زیرساختهای سیستمهای اطلاعاتی. با توجه به یافتههای پژوهش میتوان چنین نتیجه گرفت که با برنامهریزی و تمرکز بر عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش میتوان دانش جدیدی را ایجاد کرد و آن را در سراسر سازمان منتشر نمود. | ||
کلیدواژهها | ||
مدیریت دانش؛ تربیتبدنی؛ آموزشوپرورش؛ اولویتبندی؛ فرایند تحلیل سلسله مراتبی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,054 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 756 |
تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 341 |
تعداد مقالات | 4,154 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,826,891 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,312,107 |