شناسایی و اولویتبندی عوامل کلیدی موفقیت در پیادهسازی مدیریت دانش در سازمانهای ورزشی | ||
| مطالعات مدیریت ورزشی | ||
| مقاله 5، دوره 8، شماره 36، 1395، صفحه 93-112 اصل مقاله (269.86 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/smrj.2016.783 | ||
| نویسندگان | ||
| سیدعلی نقوی* 1؛ سیدحبیب الله میرغفوری2؛ علی مروتی شریف آبادی3 | ||
| 1کارشناس ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه علم و هنر | ||
| 2دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد | ||
| 3استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد | ||
| چکیده | ||
| هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر در پیادهسازی موفق مدیریت دانش در سازمانهای ورزشی با استفاده از رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری میباشد. این پژوهش بهلحاظ هدف، کاربردی بوده و از نظر ماهیت و روش در زمرۀ مطالعات توصیفی ـ تحلیلی قرار دارد. جامعۀ آماری این پژوهش از دو بخش تشکیل شده است؛ در بخش اول بهمنظور شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در پیادهسازی مدیریت دانش در سازمانهای ورزشی براساس منطق مدلهای تحلیل عاملی، یک نمونۀ 250 نفری از کارکنان سازمانهای ورزشی اعم از سازمان تربیت بدنی، فدراسیونهای ورزشی و ادارات کل تربیتبدنی استانهای منتخب به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب گشت و مورد بررسی و تجزیهوتحلیل قرار گرفت. در بخش دوم نیز بهمنظور اولویتبندی عوامل کلیدی شناساییشده، از 10 نفر از خبرگان که تسلط علمی و عملی بر موضوع پژوهش داشتند استفاده گردید. نتایج تحلیل عاملی تأییدی نشان میدهد که نه عامل مدیریت، ساختار سازمانی، معماری دانش، فرهنگ، منابع انسانی، فناوری اطلاعات، فرایندهای دانشی، پاداشهای انگیزشی و محتوای دانش بهعنوان عوامل کلیدی موفقیت در پیادهسازی مدیریت دانش در سازمانهای ورزشی بهشمار میآیند. همچنین، نتایج مدلسازی ساختاری تفسیری بیانگر آن است که عامل مدیریت، بالاترین قدرت نفوذ و کمترین وابستگی را در بین هشت عامل کلیدی دیگر دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| سازمانهای ورزشی؛ مدلسازی ساختاری تفسیری؛ مدیریت دانش | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,700 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 890 |
||
| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 346 |
| تعداد مقالات | 4,200 |
| تعداد مشاهده مقاله | 9,246,107 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,517,166 |