تأثیر مهارتهای ارتباطی کارآفرینانة مدیران کسبوکارهای ورزشی بر افزایش رضایت مشتریان دانشجو (مطالعة موردی: باشگاههای ورزشی شهر کرج) | ||
| پژوهش در ورزش تربیتی | ||
| مقاله 6، دوره 4، شماره 10، 1395، صفحه 115-132 اصل مقاله (264.16 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/res.2016.766 | ||
| نویسندگان | ||
| رضا محمدکاظمی1؛ محمدحسین قربانی* 2؛ مجتبی رجبی کیا3 | ||
| 1دانشیار، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران | ||
| 2استادیار، پژوهشگاه تربیتبدنی و علوم ورزشی | ||
| 3کارشناس ارشد، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران | ||
| چکیده | ||
| هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مهارتهای ارتباطی کارآفرینانة مدیران باشگاههای ورزشی بر افزایش رضایت مشتریان دانشجو بوده است. جامعة آماری پژوهش در بخش کیفی شامل خبرگان و متخصصان دانشگاهی و مدیران باشگاههای ورزشی، و در بخش کمّی شامل مشتریان دانشجوی باشگاههای ورزشی دانشگاهی و غیر دانشگاهیِ شهر کرج بوده است (173n=). برای اطمینان از پایایی پرسشنامه، از سه معیار ضرایب بارهای عاملی، آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شده است. برای بررسی روایی نیز از روایی همگرا و روایی صوری استفاده شده است. همچنین، در بررسی رابطة بین متغیرها و تجزیه و تحلیل دادهها از روش حداقل مربعات جزئی و نرمافزار اسمارت پیالاس استفاده شده است. یافتههای این پژوهش نشان داد که مهارتهای کلامی، مهارت گوشدادن،مهارت اجتماعی، مهارت همدلی، مهارت حمایتگری، مهارت بازخورد گرفتن و مهارت مثبتگراییِ مدیران، بر رضایت مشتریان دانشجو تأثیر مثبت و معنیدار دارد (96/1<t) و مهارتهای نفوذ آرمانی، تحریک خردمندانه، خودنظمی و خودگشودگی بر رضایت دانشجویان تأثیر معنی داری نداشته است (96/1>t). در این پژوهش، مهمترین مهارتهای ارتباطی کارآفرینانة مدیران باشگاههای ورزشی در راستای توسعة رضایت مشتریان دانشجو، در قالب یک مدل، استاندارد شده است و در قالب سه دستة مهارت شخصی (مثبتگرایی و بازخورد)، تعاملی (مهارتهای اجتماعی، گوشدادن و کلامی) و رهبری (حمایتگری و همدلی) شناسایی و دستهبندی شده و مدیران باشگاههای ورزشی میتوانند از آن بهعنوان یک مدل مبنا بهرهبرداری کنند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مهارتهای ارتباطی کارآفرینانه؛ رضایت مشتریان؛ باشگاههای ورزشی؛ دانشجو | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,090 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 819 |
||
| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 347 |
| تعداد مقالات | 4,220 |
| تعداد مشاهده مقاله | 9,298,022 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,550,323 |