تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 308 |
تعداد مقالات | 3,868 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,616,869 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,745,317 |
عوامل حیاتی موفقیت توسعه محصول جدید در صنعت پوشاک (ورزشی) | |
مطالعات مدیریت ورزشی | |
مقاله 1، دوره 7، شماره 34، اسفند 1394، صفحه 17-36 اصل مقاله (893.65 K) | |
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | |
نویسندگان | |
رضا محمدکاظمی1؛ ندا خوانساری شامخ* 2؛ داود حسین پور3 | |
1دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران | |
2علامه طبا طبایی | |
3دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی | |
چکیده | |
دردنیایامروزبقایبلندمدتیککسبوکاربهقدرتوتواناییآنبنگاهبرایمعرفیموفقمحصولات جدیدش به بازاروابستهاست. وجودبعضیازعواملپیشبرندهتوسعهمحصولجدیددرصنعت پوشاک ورزشی باعث اهمیت یافتن توسعهمحصولجدیددراینصنعتشدهاست. هدف این مقاله شناسایی و رتبهبندی عوامل حیاتی موفقیت پروژههای توسعه محصول جدید در صنعت پوشاک ورزشی است. در مرحله اول، عوامل مهم درپژوهشهایپیشینموردبررسی قرار گرفت، سپس با خبرگان صنعت باتجربه بالاتر از ۱۵ سال از روش گلوله برفی، مصاحبه به عمل آمد، در ادامه شاخصها و عوامل اصلی کدگذاری و شناساییشده و درنهایت با تهیه پرسشنامه بسته، در بین جامعه موردنظر با ۸۰ نمونه، نظر مدیران باتجربه کمتر از ۱۵ سال با استفاده از روش تصادفی ساده، در رابطه با این موارد سنجیده شد. نتایج پژوهش نشان میدهد که شش عامل، به ترتیب اولویت، بازاریابی و فروش، تیم توسعه محصول، تکنولوژی، طراحی و تولید، توانایی سازمانی و تجاریسازی شناسایی و شاخصهای کلیدی هریک از عوامل را بررسی و رتبهبندی نموده و از طریق نرم افزار اس پی اس اس مطلوبیت هریک با استفاده از آزمون تی-تست تک نمونهای سنجیده و با استفاده از آزمون فریدمن رتبهبندی شدهاند، درنهایت از طریق لیزرل برازش مدل مفهومی در حد مطلوب ارزیابی شد و عامل تکنولوژی با بار عاملی۲۵/۰ مورد تائید قرار نگرفت که حاکی تأثیر کم این عامل در این صنعت میباشد. | |
کلیدواژهها | |
عوامل حیاتی موفقیت؛ توسعه محصول جدید؛ صنعت پوشاک ورزشی | |
مراجع | |
1. Ardakani S. Q; R; Hataminasab SH; Mohammadi. (2011). culture. A Study of the Factors and Factors Affecting SMEs on new product development process: the first in the food and drink industry Fars province, modern marketing research; (1).
|
|
2. Rezaeian, A. (2008). Analysis and system design, Tehran: the twelfth edition (Persian)
|
|
3. Sarmad, S; Meghann, AR. (2010). Identify and rank key factors affecting the development of new products in Saipa Automotive Group with a view to AHP. Master's thesis. Tehran University Theran. 58-60. (Persian)
|
|
4. Skaran, A. (2001) Research Methods in Management -Trjmh Savby and Mohammad Shirazi -Thran- State Management Training Center. (Persian)
|
|
5. Civil, D. (2008). Clothing Industry. Textile and clothing industry magazine. Number 186.
|
|
6. Balachandra, R., Friar, J. H. (1997). Factors for success in R&D projects and new product innovation: a contextual framework. IEEE Transactions on Engineering Management. 44(3). 276-87.
|
|
7. Booz, A., Hamilton. (1982). New Product Management for 1980s. Booz Allen &Hamilton Inc, New York
|
|
8. Bullen, C. V. & Rockart, j. F. (1981). A primer on critical success factors. Cambridge, MA: Center for informa tion Systems Research MIT.
|
|
9. Clark. j. Back on track? The outlook for the global sports market to 2013; UK pricewaterhouse Coopers. Retrived from. 2010. Htpp:/wwwpwc. com/gx/en/press room/2010/ think-global-win- local-succesed in –global-sports. Jhtml
|
|
10. Collins, M. F. (1991). The economics of sport and sport and sport in the economy: Some international comparison. In C. P. Cooper (Ed), progress in tourism, recreation and hospitality management.184-214.
|
|
11. Cooper, R. G. (1979b). Identifying industrial new product success: Project NewProd. Industrial Marketing Management.; 8(2), 124-135. doi: 10. 1016/19-8501(79)90052-x
|
|
12. Cooper, R. G. (2005). Product leadership: pathways to profitable innovation: Basic Books.
|
|
13. Cooper, R. G.(1979a). The Dimensions of Industrial New Product Success and Failure. The Journal of Marketing. 43(3), 93-103.
|
|
14. Cooper, R. G. (1999). The Invisible Success Factors in Product Innovation. Journal of Product Innovation Management.; 16(2), 115-33. doi: 10. 1111/1540-5885. 1620115
|
|
15. Cooper, R. G., & Kleinschmidt, E. J. (1995). Benchmarking the Firm's Critical Success Factors in New Product Development. Journal of Product Innovation Management.; 12(5), 374-391. doi: 10. 1111/1540-5885. 1250374
|
|
16. Cooper, R. G., & Kleinschmidt, E. J.(1993a). Major new products: What distinguishes the winners in the chemical industry? Journal of Product Innovation Management; 10(2), 90-111. doi: 10. 1016/737-6782(93)90002-8, uk: longman Group.
|
|
17. Cooper, R. G., Kleinschmidt, E. J.(1987a). New products: What separates winners from losers? Journal of Product Innovation Management.; 4(3), 169-84. doi: 10. 1016/737-6782(87)90002-6
|
|
18. Cooper, R. G., Kleinschmidt, E. J. (1993b). New-product success in the chemical industry. Industrial Marketing Management;22(2),85-99. doi:10.1016/19-8501(93)90034-5
|
|
19. Cooper, R. G., Kleinschmidt, E. J. ( 1987b). Success Factors in Product Innovation. [Article]. Industrial Marketing Management; 16(3), 215-223
|
|
20. Cooper, R. G. (1997). The dimensions of industrial new product success and failure, Journal of Marketing; 43(3). 93-103&60-74.
|
|
21. Di Benedetto, C. A. (1999). Identifying the Key Success Factors in New Product Launch. Journal of Product Innovation Management; 16(6), 530-44. doi: 10. 1111/1540-5885. 1660530
|
|
22. Griffin, A. (1997a). PDMA Research on New Product Development Practices Updating trends and Benchmarking Best Practices. Journal of Product Innovation Management; 14. 429-58.
|
|
23. Lee, M., Na, D. (1994). Determinants of technical success in product development when innovative radicalness is considered. Journal of Product Innovation Management; 11(1), 62-8. doi: 10. 1016/737-6782(94)90119-8
|
|
24. Lester, D. H. (1998). Critical success factors for new product development. Research Technology Management; 41(1), 36.
|
|
25. Link, P. L. (1987). Keys to new product success and failure. Industrial Marketing Management; 16(2), 109-18. doi: 10. 1016/19-8501(87)90016-2
|
|
26. Lynn, G. S., Abel, K. D., Valentine, W. S., Wright, R. C. (1999). Key Factors in Increasing Speed to Market and Improving New Product Success Rates. Industrial Marketing Management; 28(4), 319-26. doi: 10. 1016/s19-8501(98)8-x
|
|
27. Mishra, S., Kim, D., Lee, D. H. (1996). Factors Affecting New Product Success: Cross-Country Comparisons. Journal of Product Innovation Management; 13(6), 530-50. doi: 10. 1111/1540-5885. 1360530.
|
|
28. Montoya-Weiss, M. M., Calantone, R. (1994). Determinants of new product performance: A review and meta-analysis. Journal of Product Innovation Management; 11(5), 397-417. doi: 10. 1016/737-6782(94)90029-9
|
|
29. MU,Y, Peny,G. Tan,Y.(2007). new product development inchinese enterprise key successes factors managerial prospective. International journal of emerging marketing; 2(2), 723-143
|
|
30. Nauright, J. (1996). Writing and reading American football: Culture, identities; 13(1). 109- 27.
|
|
31. Parry, M. E., Song, X. M. (1994). Identifying new product successes in China. Journal of Product Innovation Management; 11(1), 15-30. doi: 10. 1016/737-6782(94)90116-3
|
|
32. Pinto, J. and Slevin, D. (1987). Critical Factors in Successful Project Implementation. In IEEE Transactions on Engineering Management, 34(1); 22-7.
|
|
33. Plunkett, R. (2009). Introduction to the sport industry sport industry trends. Retrievd from; http:/www. plunkettresearch. com/industries/sports/ sports trends /tabid /274 /Default. aspx.
|
|
34. Poolton, J., Barclay, I. (1998). New Product Development from Past Research to Future Applications. Industrial Marketing Management; 27(3), 197-212. doi: 10. 1016/s19-8501(97)47-3
|
|
35. Redmond, G. (1991). Changing styles of sports tourism: industry/ consumer interactions in Canada, the USA, and Europe. In M. T. Sinclair & M. j. Stabler (Eds). The tourism industry: An international analysis; 107-20. Wallingford, UK: CAB International.
|
|
36. Sun, H., Wing, W. C. (2005). Critical success factors for new product development in the Hong Kong toy industry. Technovation; 25(3), 293-303. doi: 10. 1016/s166-4972(3)97-x
|
|
37. Ulrich, K. T., Eppinger, S. D. (2000). Product design and development.
|
|
38. Urban, G. L, Hauser. J. R. (1993). Design and Marketing of New Products. Prentice Hall, New Jersey, Second Edition.
|
|
39. Voss, C. A. (1985). Determinants of success in the development of applications software. Journal of Product Innovation Management. 2(2), 122-9. doi: 10. 1016/737-6782(85)90008-6
|
|
40. Yap, C. M., Souder, W. E. (1994). Factors influencing new product success and failure in small entrepreneurial high-technology electronics firms. Journal of Product Innovation Management. 11(5), 418-32. doi: 10. 1016/737-6782(94)90030-2
|