تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 308 |
تعداد مقالات | 3,868 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,616,854 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,745,308 |
استاندارد سازی پرسش نامۀ مؤلفه های مؤثر بر خرید روزنامۀ ورزشی | |
مطالعات مدیریت ورزشی | |
مقاله 6، دوره 7، شماره 34، اسفند 1394، صفحه 113-128 اصل مقاله (211.63 K) | |
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | |
نویسندگان | |
ایوب اسلامی* 1؛ افسر جعفری حجین1؛ تهمینه خوشیاری2 | |
1دانشگاه تهران | |
2دانشگاه خوارزمی | |
چکیده | |
هدف از پژوهش حاضر، استانداردسازی پرسشنامۀ خرید روزنامۀ ورزشی میباشد. جامعۀ آماری این پژوهش را کلیۀ مشتریان زن و مرد بالای 18 سال دکههای روزنامهفروشی شهر تهران با حداقل یک سال سابقۀ خرید روزنامۀ ورزشی تشکیل دادند که درنهایت، پس از توزیع و جمعآوری پرسشنامهها، در نهایت تعداد 344 پرسشنامه کامل بود و مورد تجزیه و تحلیل نهایی قرار گرفت. یافتهها حاکی از این است که مجموع 33 گویۀ طراحیشده در مقیاس لیکرت، از چهار عامل محتوا، شکل و ظاهر، شهرت و سابقه و تیتر اشباع شده است. این چهار عامل درمجموع قادر هستند 9/74 درصد از واریانس کل را تبیین کنند. علاوهبراین، درخصوص روایی سازه و براساس میزان روابط به غیر از سؤال 16، تمامی سؤالات رابطۀ معناداری با عامل خود دارند و میتوانند پیشگوی خوبی برای آن باشند. در ارتباط با روابط عاملها با مفهوم "خرید روزنامۀ ورزشی" نیز نتایج نشان میدهد که تمامی عاملها توانستهاند پیشگوی خوبی برای این مفهوم باشند. درنتیجه، روایی درونی و بیرونی مدل "خرید روزنامۀ ورزشی" مورد تأیید قرار میگیرد. | |
کلیدواژهها | |
استانداردسازی؛ پرسشنامه؛ روزنامۀ ورزشی | |
مراجع | |
1. Aghajani Chobar, N. (1996). Study of women's sport in Sports Press. Master's Thesis, Azad University, Faculty of Communication Sciences, 48. (Persian)
|
|
2. Andrews, P. (2005) Sports Journalism: A Practical Introduction. London. Sage Publications Ltd: 59.
|
|
3. Barbara, H. M., & William, F. (2005). Statistical methods for health care research. Philadelphia Lippincott Williams and Wilkins, A Welters Clawer Company. 325-330.
|
|
4. Burns, N., & Grove, S. K. (1999). Understanding nursing research (2nd ed). Philadelphia: W. B. Saunders Company. 97.
|
|
5. Castells, M. (2001). The Information Age: Economy, Society and Culture. (G. M, Trance) 3th ed, Tehran, Tarhe no. 44
|
|
6. Eagleman, A. N. (2011). Stereotypes of race and nationality: A qualitative analysis of sport magazine coverage of MLB players. Journal of sport Management, 25(2): 156-68 Retrieved 2016, March 2, from: http://ssrn.com/abstract=1895531.
|
|
7. Etang, J. (2006). Public relations and sport in promotional culture. Public Relations Review, 32(4): 386-94.
|
|
8. Fink, J. S., & Kensicki, I. J. (2002). An imperceptible difference: Visual and textual constructions of femininity in sports illustrated sports illustrated for women. Mass Communication and Society, 5(3): 317-90.
|
|
9. Ghasemi, H. (2008). Media activities in sport (1st ed). Tehran, Bamdad Ketab. 62. (Persian)
|
|
10. Ghasemi, H. (2008). The media's role in the privatization of football. International Conference on privatization Football. Tarbiat Modares University. 35. (Persian)
|
|
11. Ghasemi, H. (2009). Content Analysis of Sports supplies in the semi-finals2009. Research projects, Azad University, Karaj branch. 53. (Persian)
|
|
12. Ghasemi, H., Keshgar, S., Ghaleh, N. (2011). Sports Public Relations (2nd ed). Tehran, Elm o Harekat. 13. (Persian)
|
|
13. Granner, M. L., Patricia, A. S., Ericka, L. B., Regina, F., & Joyce, H. (2010). Newspaper content analysis in evaluation of a community-based participatory project to increase physical activity. Health Education Research, 25(4): 656–67.
|
|
14. Keyhanizadeh, N (2013). The main reasons for the global decline in the number of newspaper readers. Retrieved 2016, March 2, from http://vista.ir/article/15611/.(Persian)
|
|
15. Kordi, M. (2003). The Role of mass media in Iran Sports Press. Research projects. Sport Sciences Research Institute of Iran. 16. (Persian)
|
|
16. Motamednejad, K. (1992). Social communication Media. 2nd ed, Tehran. Allameh Tabatabaei University. 42. (Persian)
|
|
17. Motamednejad, K. (2006). Ethical principles of journalism. Quarterly Media, 66: 31-76. (Persian)
|
|
18. Roghaniha, m. (2003). Applications reporting for media. Tehran, Iran Publisher. 87. (Persian)
|
|
19. Tamayo, S. C., Juan, M. F., & Juan, F. H. (2010). Top-N news recommendations in digital newspapers. Knowledge-Based Systems, 27: 180–9.
|
|
20. Zaki, M. (2006). Study of Research trends content analyses in scientific journals Management. Quarterly Management Knowledge, 19(75): 43-74.
|