ارزیابی عملکرد 360 درجۀ اساتید تربیتبدنی خراسان | ||
| مطالعات مدیریت ورزشی | ||
| مقاله 10، دوره 7، شماره 32، 1394، صفحه 187-200 اصل مقاله (539.75 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| اکرم خوش بخت* 1؛ سیده عذرا میرکاظمی2؛ امین کلانی3 | ||
| 1دانشگاه بیرجند | ||
| 2دانشگاه بیرجند | ||
| 3پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی | ||
| چکیده | ||
| این مطالعه با هدف مقایسه ارزیابی ﻋﻤﻠﻜﺮد آﻣﻮزﺷـﻲ اﻋـﻀﺎی ﻫﻴـﺄت ﻋﻠﻤـﻲ داﻧـﺸﻜﺪه های تربیت بدنی خراسان بزرگ به روش بازخورد 360 درجه انجام شد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی بوده که به صورت پیمایشی انجام شد. جامعه آماری کلیه اساتید تمام وقت (20 نفر) و دانشجویان (200 نفر) دانشکده های تربیت بدنی دانشگاه های دولتی خراسان بزرگ بود. هر استاد توسط 10 دانشجو (نمونه گیری تصادفی خوشه ای)، 3 همکار، 1 مافوق و همچنین خود استاد مورد ارزیابی قرار گرفت. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل 4 پرسشنامه ی محقق ساخته بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها توسط 15 نفر از صاحب نظران مدیریت ورزشی و پایایی آن ها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (94/0، 76/0، 97/0 و 92/0) مورد تایید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده با استفاده از امار توصیفی و استنباطی (کلموگروف اسمیرنوف، کروسکال والیس، تحلیل واریانس یک راهه، t مستقل و دو جملهای) صورت گرفت. یافته ها نشان داد، عملکرد اساتید در هر سه بخش عملکرد رفتاری، ارتباطی و شغلی از دیدگاه 4 گروه ارزیاب، در سطح مطلوبی قرار داشت . نتایج، اختلاف معنی داری را بین گروه های ارزیاب نشان نداد . در مجموع پیشنهاد میشود، اساتید برای اینکه بتوانند بیشتر به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرند بهتر است بیشتر به نظر ذینفعان توجه کنند و همچنین دقت و توجه بیشتری در راستای بهبود کمی و کیفی آموزش صورت گیرد. واژه های کلیدی: ارزیابی عملکرد، بازخورد 360 درجه، اعضای هیات علمی | ||
| کلیدواژهها | ||
| ارزیابی عملکرد؛ بازخورد 360 درجه؛ اعضای هیات علمی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,439 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,052 |
||
| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 341 |
| تعداد مقالات | 4,157 |
| تعداد مشاهده مقاله | 8,872,347 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,352,642 |