تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 308 |
تعداد مقالات | 3,852 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,287,835 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,719,152 |
حمایت مالی و رابطۀ آن با وفاداری مشتریان | |
مطالعات مدیریت ورزشی | |
مقاله 6، دوره 7، شماره 32، آبان 1394، صفحه 119-132 اصل مقاله (842.85 K) | |
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | |
نویسندگان | |
حمیدرضا نژادعلی لفمجانی* 1؛ محمدرحیم اسفیدانی2؛ محمد پریوند3 | |
1دانشگاه تهران | |
2هیئت علمی دانشگاه تهران | |
3دانشجو | |
چکیده | |
رشد چشمگیری در نقش حمایت مالی بهعنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی شرکتها و سازمانهای دولتی و خصوصی پدید آمده است. یکی از مهمترین هدفهای حمایت مالی شرکتها، تأثیری است که بر وفاداری افراد مرتبط با مورد حمایتشده میگذارند. حمایت مالی ورزشی بهدلیل رشد پوشش رسانهای در این حوزه و نیز تعداد بسیار زیاد افرادی که درگیر این مسابقات میشوند، یکی از محبوبترین زمینههای حمایت مالی میباشد. هدف از این پژوهش، بررسی رابطۀ حمایت مالی بانک شهر با وفاداری مشتریان به بانک میباشد بدینمنظور، شعبات بانک شهر در تهران (1391) مورد مطالعه قرار گرفت. تعداد نمونه 167 نفر تخمین زده شد. یافتهها، تمامی فرضیههای موردمطالعه (ارتباط سازههای شأن رویداد، تجانس بین حامی مالی و دارایی حمایتشده، علاقۀ فردی به رویداد، نگرش نسبت به حامی مالی، صداقت حامی مالی و حضور همیشگی حامی مالی با وفاداری مشتریان به بانک) را تأیید نمودند. | |
کلیدواژهها | |
حمایت مالی؛ وفاداری مشتریان؛ حمایت مالی ورزشی؛ بازاریابی ورزشی | |
مراجع | |
1. Alexandris, K., Kouthouris, C., & Meligdis, A. (2006). Increasing customers’ loyalty in a skiing resort. International Contemporary Hospitality Management, 18(5): 414–425.
|
|
2. Amis, J., & Slack, T. (1999). Sport sponsorship as distinctive competence. European Journal of Marketing, 33 (3): 250-272.
|
|
3. Armstrong, C. (1987). Sports sponsorship: A case-study approach to measuring its effectiveness. European Research, 16(2): 97-103.
|
|
4. Banar, N., Ramzani nezhad, R,. Mohades, F,. Mirkazemi,. A. (1391). Designing a Model for sport sponsorship decision making in Iran. Journal of Sport Management Studies. 14: 13-24.
|
|
5. Benveniste, F., & Piquest, S. (1998). La pratique du parainge, librairie vuibert paris. Journal of Marketing Communication, 3(2): 26-42.
|
|
6. Chen, K. K., & Zhang, J. J. (2011). Examining consumer attributes associated with collegiate athletic facility naming rights sponsorship: Development of a theoretical framework. Sport Management Review, 14 (1): 103-116.
|
|
7. Chien, P. M., Cornwell, T. B., & Pappu, R. (2011). Sponsorship portfolio as a brand-image creation strategy. J Bus Res, 64 (1): 142-149.
|
|
8. Cliffe, S. J., & Motion, J. (2005). Building contemporary brands: A sponsorship-based strategy. J Bus Res, 58 (1): 1068-1077.
|
|
9. Cornwell, T., Bettina & Isabelle, M. (1998). An international review of sponsorship research. J Advertising, 27(1): 1-22.
|
|
10. Han, H., & Back, K. (2008). Relationships among image congruence, consumption emotions, and customer loyalty in the lodging industry. Journal of Hospitality and Tourism Research, 32(4): 467–490
|
|
11. Honari, H,. Ahmadi, A,. Moradi, M. (1391). Study of the four roles of sports media in the development of athletic sports. Journal of Sport Management Studies. 15: 145-158.
|
|
12. Javalgi Rajshekhar, G., Mark, B., Traylor, M, Andrew, C., Gross, & Edward Lampman. (1994). Awareness of sponsorship and corporate image: An empirical investigation. J Advertising, 23(4): 47-58.
|
|
13. Johanson, M., & Utlerstrom, T. (2007). Sport sponsorship a marketing communication tool in Swedish companies. (Unpublished master dissertation). Lulea university of technology, ISSN: 1402-1552.
|
|
14. Johnston, M. A. (2010). The impact of sponsorship announcements on shareholder wealth in Australia. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 22 (6): 156-178.
|
|
15. Ladhari, R., Brun, I., & Morales, M. (2007). Determinants of dining satisfaction and postdining behavioral intentions. International Journal of Hospitality Management, 27(4): 563–573.
|
|
16. Lamont, M., Hing, N., & Gainsbury, S. (2011). Gambling on sport sponsorship: A conceptual framework for research and regulatory review. Sport Management Review, 14 (5): 246-257.
|
|
17. Maki, D., & Sjostrand, N. (2007). Sport sponsorship as a marketing communication tool: A case study of two B2B companies. (Unpublished bachelor thesis). Lulea university of technology, ISSN: 1402-1773.
|
|
18. Motley, L. B. (2002). A satisfaction survey tool. ABA Bank Marketing, 34(9): 42.
|
|
19. Oliver, R., L. (1999). Whence consumer loyalty? J Marketing, 63 (3): 33–34.
|
|
20. Ramzani nezhad, R,. Banar, N,. Khabiri, M,. Kazem nezhad, A,. Malek akhlagh, A. (1391). Study of effective factors in Sport decision making. Journal of Sport Management Studies. 12: 107-126.
|
|
21. Razavi, M. ( 1385). Privatization, decentralization and transfer of tasks championship to NOC. Olympic Journal. 14 (40): 67-80.
|
|
22. Sajjadi, N,. Khabiri, M,. Alizadeh, A. (1392). Factors affecting fans brand loyalty in Iran Football Pro League. Journal of Sport Management Studies. 18: 81-100.
|
|
23. Speed, R., & Thompson, P. (2000). Determinants of sports sponsorship response. J ACAD Market SCI, 28 (2): 226-228.
|
|
24. Statery, J., & Pitts, B. G. (2002). Corporate sponsorship and season ticket holder attendees: An evaluation of changes in recall over course of one American collegiate football season. International Journal of Sport Marketing and Sponsorship, 4(2): 151-174.
|
|
25. Stipp H, & Nicholas, P. (1996). Schiavone. Modeling the impact of Olympic sponsorship on corporate image. J Advertising Res, 36(4): 22-28.
|
|
26. Tyler, L. (2002). Measure against competitors to better scores. Marketing News, 36(22): 47.
|
|
27. Woisetschlager, D. M., & Michaelis, M. (2009). Sponsorship congruence and brand image: A pre-post event analysis. European Journal of Marketing, 46 (1): 509-523.
|