تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 308 |
تعداد مقالات | 3,860 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,506,519 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,730,214 |
تأثیر بازخورد ژنریک و غیرژنریک بر انگیزش درونی و یادگیری حرکتی کودکان | ||
مطالعات روانشناسی ورزشی | ||
مقاله 2، دوره 5، شماره 15، فروردین 1395، صفحه 25-38 اصل مقاله (259.51 K) | ||
نوع مقاله: مطالعه پژوهشی اصیل | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/spsyj.2016.596 | ||
نویسندگان | ||
بهنام افشاری1؛ فرهاد قدیری* 2؛ عباس بهرام3 | ||
1کارشناس ارشد رفتار حرکتی، دانشگاه خوارزمی | ||
2استادیار دانشگاه خوارزمی | ||
3استاد دانشگاه خوارزمی | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر باهدفتعیین اثر بازخورد ژنریک و غیر ژنریک بر انگیزش درونی و یادگیری حرکتی کودکان انجام گرفت. 30 کودک 10 سال بهطور تصادفی به سه گروه بازخورد ژنریک، بازخورد غیر ژنریک و شاهد تقسیم شدند. مرحلۀ اکتساب شامل 40 کوشش در مدت سه روز بود. پس از آخرین جلسه تمرینی، آزمون اکتساب و یک روز بعد از آزمون اکتساب، آزمون یادداری و انتقال اول (افزایش فاصله تا هدف) انجام شد. آزمون یادداری و انتقال دوم پس از یک جمله منفی انجام شد. نتایج نشان داد بین گروهها در آزمون اکتساب، یادداری، انتقال اول و یادداری، انتقال دوم تفاوت معناداری وجود دارد، به طوری که انگیزش درونی گروه بازخورد غیر ژنریک بهطور معناداری بالاتر از گروه بازخورد ژنریک و شاهد بود. در نتیجه انگیزش درونی و یادگیری حرکتی توسط بازخورد غیر ژنریک در مقایسه با بازخورد ژنریک افزایش مییابد. | ||
کلیدواژهها | ||
بازخورد ژنریک؛ بازخورد غیرژنریک؛ انگیزش درونی؛ یادگیری حرکتی؛ کودکان | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 6,020 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,377 |