تأثیر بازخورد ژنریک و غیرژنریک بر انگیزش درونی و یادگیری حرکتی کودکان | ||
| مطالعات روانشناسی ورزشی | ||
| مقاله 2، دوره 5، شماره 15، 1395، صفحه 25-38 اصل مقاله (259.51 K) | ||
| نوع مقاله: مطالعه پژوهشی اصیل | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/spsyj.2016.596 | ||
| نویسندگان | ||
| بهنام افشاری1؛ فرهاد قدیری* 2؛ عباس بهرام3 | ||
| 1کارشناس ارشد رفتار حرکتی، دانشگاه خوارزمی | ||
| 2استادیار دانشگاه خوارزمی | ||
| 3استاد دانشگاه خوارزمی | ||
| چکیده | ||
| پژوهش حاضر باهدفتعیین اثر بازخورد ژنریک و غیر ژنریک بر انگیزش درونی و یادگیری حرکتی کودکان انجام گرفت. 30 کودک 10 سال بهطور تصادفی به سه گروه بازخورد ژنریک، بازخورد غیر ژنریک و شاهد تقسیم شدند. مرحلۀ اکتساب شامل 40 کوشش در مدت سه روز بود. پس از آخرین جلسه تمرینی، آزمون اکتساب و یک روز بعد از آزمون اکتساب، آزمون یادداری و انتقال اول (افزایش فاصله تا هدف) انجام شد. آزمون یادداری و انتقال دوم پس از یک جمله منفی انجام شد. نتایج نشان داد بین گروهها در آزمون اکتساب، یادداری، انتقال اول و یادداری، انتقال دوم تفاوت معناداری وجود دارد، به طوری که انگیزش درونی گروه بازخورد غیر ژنریک بهطور معناداری بالاتر از گروه بازخورد ژنریک و شاهد بود. در نتیجه انگیزش درونی و یادگیری حرکتی توسط بازخورد غیر ژنریک در مقایسه با بازخورد ژنریک افزایش مییابد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| بازخورد ژنریک؛ بازخورد غیرژنریک؛ انگیزش درونی؛ یادگیری حرکتی؛ کودکان | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 6,243 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,527 |
||
| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 342 |
| تعداد مقالات | 4,182 |
| تعداد مشاهده مقاله | 9,133,299 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,445,592 |