تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 309 |
تعداد مقالات | 3,880 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,705,931 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,808,149 |
مقایسۀ مؤلفههای رفتارشهروندی تماشاگران لیگ برتر والیبال با کورس سوارکاری | |
مطالعات مدیریت ورزشی | |
مقاله 8، دوره 7، شماره 31، مهر 1394، صفحه 136-148 اصل مقاله (574.26 K) | |
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | |
نویسندگان | |
جمال الدین بیرامی ایگدر* 1؛ مجید جلالی فراهانی2؛ بی بی گل بیرامی ایگدر3 | |
1دانشگاه خوارزمی | |
2دانشیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه تهران | |
3دانشگاه پیام نور | |
چکیده | |
هدف از پژوهش حاضر، بررسی و مقایسۀ بروز مؤلفههای رفتار شهروندی در باشگاههای والیبال و سوارکاری از دیدگاه تماشاگران لیگ برتر والیبال و مسابقات ملی کورس اسبدوانی گنبد کاووس میباشد. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی ـ پیمایشی بوده و از نظر هدف، کاربردی میباشد که بهشکل میدانی انجام گرفته است. جامعۀ آماری را تمامی تماشاگران بالای 18 سال که جهت تماشای رویدادهای بزرگ ورزشی در اماکن ورزشی شهرستان گنبد حضور پیدا میکنند تشکیل دادند. ازآنجا که حجم جامعۀ آماری بیش از 25000 نفر (....2 نفر مربوط به رشتۀ سوارکاری و 5000 نفر برای والیبال) بود، نمونۀ آماری 384 نفر برای سوارکاری و 357 نفر برای والیبال انتخاب شد و برای جمعآوری دادهها از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که تفاوت معناداری در بروز مؤلفههای تماشگران در دو باشگاه سوارکاری (خصوصی) و والیبال (دولتی) وجود دارد. | |
کلیدواژهها | |
رفتار شهروندی؛ سوارکاری؛ والیبال؛ تماشاگران | |
مراجع | |
1. Abbaspor, A. (2012). "The relationship between human resource practices and organizational citizenship behavior among bank staff". Master's Thesis, School of Management, Tehran University.
|
|
2. Alidoost, E. Jalali frahani, M. (2012). Review and compare private and public satisfaction bodybuilding woman in Tehran," the magazine, 5(3), 147- 135.
|
|
3. Allahyari, M. (2009).The relationship between perceived organizational support and organizational citizenship behavior in the National Olympic and Paralympic Academy of Iran experts. "Master's thesis, Faculty of Physical Education, University of North.Barrick,
|
|
4. Amini, B. Mojtaba rafei, S. (2008). "OCB" monthly organizational knowledge management, 24(3), 37-44.
|
|
5. Bahalke, T.Hamidi, M. Godarzi, M. (2009). "Factors associated with private indoor swimming customer satisfaction," the magazine, 37 (3), 49-58.
|
|
6. Bateman, T. S., & Organ D. W. (1983). Job satisfaction and the good soldier: The relationship between affect and employee "citizenship". Academy of Management Journal, 3 (13), 587-595.
|
|
7. Bienstock, C. C., DeMoranville, C. W., & et al. (2003). Organizational citizenship behavior and service quality. Journal of Services Marketing, 17(4), 357-378.
|
|
8. Bone, P. F. (1995). Word-of-mouth effects on short-term and long-term product judgments. Journal of Business Research, 32(3), 213-223.
|
|
9. Chung, T. W. (2007). The moderating effects of involvement on the relationships among perceived service quality, customer satisfaction, and customer citizenship behavior. The Florida State University.
|
|
10. Cohen, A. (2007). One nation, many culture a cross-cultural study of the relationship between personal cultural values and commitment in the workplace to in-role performance and organizational citizenship behavior. Cross-Cultural Research, 41(3), 273-300.
|
|
11. Duncan, T., & Moriarty, S. E. (1998). A communication-based marketing model for managing relationships. The Journal of Marketing, 12(2). 1-13.
|
|
12. Ghasemi, R. (2012). "A comprehensive guide to use SPSS survey research". Tehran, gazelle, Fourth Edition.
|
|
13. Groth, M. (2005). Customers as good soldiers: Examining citizenship behaviors in internet service deliveries. Journal of Management, 31(1), 7-27.
|
|
14. Hashemi, SM. (2008). Comparing public and private indoor pools Province customer satisfaction "MS Thesis, University of North.
|
|
15. Koozechian, H. Goharrostami, HR. Ehsani, M. (2010). Comparison of customer satisfaction and private fitness clubs in Tehran. "Journal of Sports Management. 4(1), 49-37.
|
|
16. Korkmaz, T., & Arpaci, E. (2009). Relationship of organizational citizenship behavior with emotional intelligence. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 2432-2435.
|
|
17. M., Mount, M, (1992). The big five and ability predictors of citizenship, delinquency, and sales performance, 13(4), 19-22.
|
|
18. Organ, D. W. (1997). Organizational citizenship behavior: It's construct clean-up time. Human Performance, 10(2), 85-97.
|
|
19. Organ, D. W. (1988). OCB: The good soldier syndrome. Lexington MA: Lexington Book.
|
|
20. Organ, D. W. (1990). The motivational basis of organizational citizenship behavior. Research in Organizational Behavior, 12(1), 43-72.
|
|
21. Organ, D. W., Podsakoff, P. M., et al. (2006). Organizational citizenship behavior: Its nature, antecedents, and consequences. Sage Publications, Inc. 3(7), 13-23.
|
|
22. Podsakoff, P. M., MacKenzie, S. B., et al. (1990). Transformational leader behaviors and their effects on followers' trust in leader, satisfaction, and organizational citizenship behaviors. The Leadership Quarterly, 1(2), 107-142.
|
|
23. Podsakoff, P. M., MacKenzie, S. B., et al. (2000). Organizational citizenship behaviors: A critical review of the theoretical and empirical literature and suggestions for future research. "Jou 17. Swan, J. E. and R. L. Oliver (1989). "Postpurchase communications by consumers." Journal of Retailing; Journal of Retailing.rnal of Management, 26(3), 513-563.
|
|
24. Raub, S. (2008). Does bureaucracy kill individual initiative? The impact of structure on organizational citizenship behavior in the hospitality industry. International Journal of Hospitality Management, 27(2), 179-186.
|
|
25. Sajjadi, S. N., Mahmoudi, A., Goudarzi, M., Mizani, M. (1390). A comparison of the quality of services offered in public and private sports clubs. Journal of motion. 1 (2), 33-48. (Persian).
|