نقش ابعاد یادگیری سازمانی در تسهیل چابکی سازمان | ||
| مطالعات مدیریت ورزشی | ||
| مقاله 6، دوره 7، شماره 31، 1394، صفحه 105-120 اصل مقاله (605.7 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| محمد جوادی پور1؛ امین کلانی* 2؛ وحید ساعتچیان3 | ||
| 1استادیار دانشگاه تهران | ||
| 2دانشگاه خوارزمی | ||
| 3دکتری مدیریت ورزشی | ||
| چکیده | ||
| هدف از پژوهش حاضر، تعیین ارتباط بین ابعاد یادگیری و چابکی سازمانی در پژوهشگاه تربیتبدنی و علوم ورزشی میباشد. روش این پژوهش از نوع همبستگی بود و جامعۀ آماری آن را کلیۀ کارکنان پژوهشگاه تربیتبدنی در سال 1392 تشکیل دادند. بهعلت محدودبودن جامعه، نمونۀ آماری بهصورت تمامشمار در نظر گرفته شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که خرده مقیاس تعهد مدیریت برای یادگیری سازمانی و مدیریت منابع انسانی برای چابکی سازمانی،بیشترین میانگین را نسبت به دیگر مؤلفههای متغیر موردنظر بهدست آوردهاند. همچنین، یادگیری سازمانی رابطۀ معناداری با چابکی سازمانی دارد. با توجه به وجود رابطۀ همخطی بین متغیرها و فرض استقلال خطاها از یکدیگر، متغیرهای پیشبین (قابلیتهای یادگیری سازمانی)، 58% از تغییر در میزان چابکی سازمانی را تبیین مینمایند. درمجموع، با عنایت به یافتههای پژوهش پیشنهاد میشود مسئولان و سیاستگذاران پژوهشگاه تربیتبدنی توجه خاصی به عامل یادگیری کارکنان و ارائۀ شیوههای نو و خلاق برای اصلاح ساختار و عملکرد سازمان در جهت نیل به یک سازمان چابک داشته باشند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| قابلیتهای یادگیری سازمانی؛ سازمان چابک؛ پژوهشگاه تربیتبدنی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,518 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,054 |
||
| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 342 |
| تعداد مقالات | 4,181 |
| تعداد مشاهده مقاله | 9,122,178 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,441,747 |