تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 307 |
تعداد مقالات | 3,864 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,608,111 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,735,699 |
شناسایی مؤلفههای تعاملی مؤثر بر بازدید مجدد هواداران از وبسایت باشگاههای منتخب لیگ برتر فوتبال ایران | ||
مطالعات مدیریت ورزشی | ||
مقاله 4، دوره 7، شماره 31، مهر 1394، صفحه 71-88 اصل مقاله (655.41 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
لیلا حیدری* 1؛ اسماعیل شریفیان2 | ||
1باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان | ||
2دانشگاه شهید باهنر کرمان،مدیر بخش | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف شناسایی مؤلفههای تعاملی مؤثر بر بازدید مجدد هواداران از وب-سایت باشگاههای منتخب لیگ برتر فوتبال ایران انجام شد. روش پژوهش از نوع پیمایشی بود که جمعآوری اطلاعات به صورت اینترنتی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل هواداران به عضویت درآمده در وبسایت باشگاههای استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، داماش و سپاهان (26000N=) بودند که در فروردین و اردیبهشت 1391 مورد بررسی قرار-گرفتند. از جامعه یاد شده 325 نفر حاضر به همکاری با این پژوهش شده و نمونه تحقیق را تشکیل دادند. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساختهای استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه بر اساس نظر متخصصین مدیریت ورزشی تأیید گردید و پایایی درونی آن از طریق آلفای کرونباخ 9/0 تعیین شد. از آزمون تی تکنمونهای جهت تجزیه و تحلیل فرضیههای پژوهش استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد که مؤلفههای تعاملی از جمله فرصتهای تعامل با مدیران یا مربیان، بازیکنان و سایر هواداران روی وب-سایت، ابزارهای ترویجی خاص، خوراکهای اطلاعاتی و شخصیکردن صفحات خانگی و ایمیل بر بازدید مجدد هواداران از وبسایت باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران تأثیر معناداری دارد. بنابراین میتوان بیان کرد که درک نیازهای هواداران وفادار برای موفقیت وبسایت باشگاههای فوتبال از ضروریات است. | ||
کلیدواژهها | ||
مؤلفههای تعاملی؛ هواداران؛ وبسایت؛ باشگاههای فوتبال | ||
مراجع | ||
. Elmiri, M., nadrian Jahromi, M., Soltan hoseini, M., Nasr Esfahani, A. (1388). Factors affecting attendance of spectators in the stadiums. Sport Management, 3, 61-73. (Persian)
2. Elahi, A., Sajadi, N., Khabiri, M., Abrishami, H. (1388). Barriers to attracting income from financial support in Iran's football industry. Sport Management, 1, 189-202. (Persian)
3. Bakhtiari, A. (1387). Electronic recruitment. Information Technology Age, 4(37), 49-53. (Persian)
4. Raeesi Vanani, A., Farzaneh, M. (1390). Comprehensive study of the effectiveness of the most widely used services on the quality of their news website. Information Technology Management, 3(7), 37-54. (Persian)
5. Sohrabi, B., Abedin, B. (1386). Evaluation of the website structure using the modeling visitor’s behavior: a case study. Humanities teacher, 55, 115-140. (Persian)
6. Kozechian, H., Ehsani, M., Khodad hoseini, H., Hoseini, A. (1389). Evaluation the components of the marketing mix (7P) in Iranian Premier Football League from the perspective of Football Federation and Physical Education Organization administrators. Sport Management, 5, 5-19. (Persian)
7. Mohamadi, R., Barari, M., Honari, H., SHojaee, S. (1390).The effect of professional ethics athletes and coaches on fan’s trust and commitment to the club (case study Sepahan FC). The sixth National congress of Physical Education and Sports Science. (Persian)
8. Memari, ZH., Khabiri, M., Hamidi, M., Kazem Nezhad, A. (1388). Exploring model of marketing mix in Iran sport service industry. Research in Sport Sciences, 25, 51-80. (Persian)
9. Nemati, N., Tojari, F., Zarei, A., Ganjooee, F. (1391). Test theoretical models of the factors affecting on football fans attendance in Iran. Sport management studies, 13, 107-122. (Persian)
10. Ahn, T. (2010). The effect of user motive and interactivity on attitude toward a sport. The Florida state university college of education, paper: 125
11. Bee, C., Lynn, C., Kahle, L. (2006). Relationship Marketing in Sports: A Functional Approach. Sports Marketing Quarterly, 15: 102-110
12. Brown, M. (2003). Analysis of online marketing in the sport industry: user activity communication, objectives, and perceived benefits. Sport marketing quarterly, 12(1):48-55
13. Chang, W., An S, Seung, H. (2008). Sport PR in message boards on Major League Baseball websites. Public Relat Rev, 34: 169-175
14. Chen, Q., Chen, H., Kazman, R. (2007). Investigating antecedents of technology acceptance of initial eCRM users beyond generation X and the role of self-construal. Electron Commerce Res, 7: 315-339
15. Dou, W., Ghose, S. (1998). Interactive functions and their impacts on the appeal of Internet presence sites. Advertising Research, 38: 29-44
16. Faed, A., Ashouri, A. (2010). The Transition of Sports Marketing from E-CRM to E-SRM. International conference on P2P
17. Goldstein, D., Lee, Y. (2005). The rise of right-time marketing. Database Marketing and customer strategy management, 12: 212-225
18. Goldwasser, R. (2007). How Can the Internet be Successfully Used by a Professional Sports Team to Manage and Develop their Fan Relationships?. Grenoble Ecole de Management, paper: 147
19. Henderson, H., D'Cruz, B. (2004). The Role of Virtual Communities in the English Premier Football League. International Federation for Information Processing, 149: 357-366
20. Irani, Z., Ali, M. (2009). The relationship between eCRM implementation and eloyalty at different adoption stages of transaction cycle: a conceptual framework and hypothesis. European and Mediterranean Conference on Information Systems, 1-12
21. Kitchin, P. (2006). Considering entertainment-games websites in sports marketing: the case of Stick Cricket. Sports Marketing & Sponsorship, 8 (1): 98-109
22. Kotsovos, A., Kriemadis, T., Kartakoullis, N. (2009). A strategy for managing customer relations on the internet: evidence from the football sector. Direct Marketing, 3(4): 229 -243
23. Kriemadis, T., Terzoudis, C., Kartakoullis, N. (2010). Internet marketing in football clubs: a comparison between English and Greek websites. Soccer & Society, 11(3): 291-307
24. Loakimidis, M. (2010). Online marketing of professional sports clubs: engaging fans on a new playing field. Sports Marketing & Sponsorship, 11(4): 271-282
25. Mahdavi, I., Cho, N., Shirazi, B., Sahebjamnia, N. (2008). Designing evolving user profile in e-CRM with dynamic clustering of Web documents. Data Knowl Eng, 65(2):355-372
26. WuI, Hung, C. (2009). A strategy-based process for effectively determining system requirements in eCRM development. Inform Software Tech, 51: 1308-1318
27. Yu, K., Galen, T. (2010). Constraints and Motivators: A New Model to Explain Sport Consumer Behavior. Sport Management, 24(2): 90-210
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,714 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,055 |