تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 308 |
تعداد مقالات | 3,860 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,542,168 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,731,041 |
استانداردسازی پرسشنامۀرضایت شغلی وود در فدراسیونهای ورزشی | |
مطالعات مدیریت ورزشی | |
مقاله 10، دوره 7، شماره 30، مرداد 1394، صفحه 169-184 اصل مقاله (891.25 K) | |
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | |
نویسندگان | |
امیر قنبرپور* 1؛ حسین پورسلطانی زرندی2؛ محمد خبیری3 | |
1استادیار دانشگاه کاشان | |
2استادیار دانشگاه پیام نور | |
3دانشیار دانشگاه تهران | |
چکیده | |
دراین پژوهش تلاش شد تا روایی و پایایی پرسشنامۀ رضایت شغلی وود (1986) مورد بررسی قرارگیرد. جامعۀ آماری پژوهش را تمام فدراسیونهای ورزشی ایران (46 فدراسیون ورزشی) که براساس آمار دفتر امور مشترک فدراسیونها، دارای 703 نفر کارشناس بودندتشکیل دادند و تعداد 210 کارشناس به عنوان نمونه نهایی پژوهش در نظرگرفته شدند. نتایج تحلیل مؤلفههای اصلی، منجربه استخراج 4 عامل رضایتمندی از اطلاعات، رضایتمندی از تنوع، رضایتمندی از کنترل و رضایتمندی از دستمزد که در مجموع، 37/60% از واریانس کل ابزار را تبیین نمودند. نتایج حاصل از تحلیل عاملی تأییدی، حاکی از برازش مناسب مدل پرسشنامۀ رضایت شغلی و تأیید عوامل چهارگانه میباشد. ضریب آلفای کرونباخ بهدستآمده، نشان از پایایی قابلقبول ابزار رضایت شغلی دارد. با توجه به تأیید خصوصیات روانسنجی ابزار رضایت شغلی و مشخصشدن عوامل آن با استفاده از تحلیل عاملی، میتوان بیان کرد ابزار پژوهش، ابزاری مناسبی جهت سنجش رضایت شغلی در فدراسیونهای ورزشی است. | |
کلیدواژهها | |
رضایت شغلی؛ مدلیابی معادلات ساختاری؛ کارشناس؛ فدراسیون ورزشی | |
مراجع | |
1. Abaszadegan, S, .M. (2000).Management on unrest organizations. First Edition. Kavir Publications. Tehran.(Persian)
|
|
2. Allen, M., G., & Yen, W.M. (1979). Introduction to measurment theory. Monterey. CA: Brooks/Cole American Psychological Association. Standards for educatinoal and Psychological tests. Washingtion. DC: American Psychological Association. 69
|
|
3. Bao, Y., Zheng, Z. K., & Zhou, N. (2006). Social alienation in a transitional economy: Antecedents and impact on attitude toward social reform. Journal of Business Research, 59(9), 990–998
|
|
4. Barbara, H. M., William, F. (2005). Statistical methods for health care research. Lippincott Williams and Wilkins. A Welters Clawer Company.
|
|
5. Burns, N., Grove, S. K. (1999). Understanding nursing research (2nd Ed). Philadelphia. W. B. Saunders Company.
|
|
6. Fallahi. A. Asadi, D, H. Khabiri, M. (2010). An exploratory study of factors affecting the audience presence in Iran pro League. Journal of Sports Science. 2 (28): 33-52.
|
|
7. Fisekcioglu, I. B., Duman, S. (2010). An investigation of job satisfaction level of sports managers working in amateur sports clubs. Journal of Procedia Social and Behavioral Science, 2(2): 4901–4905.
|
|
8. Galup, S. D., Klein, G., & Jiang, J. J. (2008). The impact of job characteristics on is employee satisfaction: A comparison between permanent and temporary employees. Journal of Computer Information Systems, 48(4), 58-68.
|
|
9. Homan, H.A. (1999). Structural equation modeling Using LISREL software. First Edition, Samt Publications. (Persian)
|
|
10. Hsieh, A. T., Wu, D. H. (2007). The relationship between timing of tipping and service effort. Service Industries Journal, 27(1), 1–14.
|
|
11. .Kline, P. (1994). An easy guide to factor analysis. London: Rutledge.
|
|
12. Lee. H. Y., Ahmad, K. Z. (2009). The moderating effects of organizational culture on the relationships between leadership behaviour and organizational commitment and between organizational commitment and job satisfaction and performance. Leadership & Organization Development Journal, 30(1), 53–86.
|
|
13. Maghsodi, H., Hadavi, F. Tondnevis, F. (2012). Analytical comparison of current status of human resources in Intramural program of Iranian univercities with situation of ten years ago. Journal of Sport Management Review, 4 ( 15):94
|
|
14. Maraei, M. (2000). Investigation of job satisfaction of workers in Isfahan cultural sector. Project of Management and Planning Organization.
|
|
15. Mei-yen chen. (2009). Validation of the Wood’s job satisfaction questionnaire among Taiwanese nonprofit sport organization workers. Soc Indic Res, 94(3):437-447.
|
|
16. Moshabaki, A. (1998). Management of Organizational Behavior (Functional and educational analysis of Organizational Behavior). Tarjomeh Publications. (Persian).
|
|
17. Muhammad masroor alam, jamilaha fakir mohammad. (2009). Level of job satisfaction and intention to leave among Malaysian nurses. Business Intelligence Journal, 3(1):123-137
|
|
18. Mullins, L. (1999). Management and organizational behavior (5th Ed.). Long Acre: London: Financial Times of Pitman Publishing.
|
|
19. Pettijohn, C., Pettijohn, L., & Taylor, A. J. (2008). Salesperson perceptions of ethical behaviors: Their influence on job satisfaction and turnover intentions. Journal of Business Ethics, 78(4), 547–557.
|
|
20. Sarmad. G, .Ali. (1999). Human relations in educational organizations. First Edition.Samt Publications. (Persian).
|
|
21. Shafiabadi. A., (2001). Career guidance and counseling and Theories of career choice. Roshd Publications, (Persian).
|
|
22. Shelly, G. H., Nasser, L. (2003). Teacher reaction job satisfaction in a year –round school.Journal Educational Leadership,Volume 60, Number 8, pp:65-89.
|
|
23. Stride C. Wall, T. D., & Catley, N. (2007) .Measures of job satisfaction, organizational commitment, mental health and job related well-being: A benchmarking manual (2nded). New York, NY, US: John Wiley & Sons Ltd, 83.
|
|
24. Wood, G. L. B., Haber, J. (1997). Nursing research: Method, critical appraisal and utilizationMosby – Elsevier; 381
|
|
25. Zammuto, R.F. and krakower, J.Y. (1991). Quantitative and qualitative studies of organisationculture. In Woodman, R.W. and Pasmore, W.A. (eds.) Research in organisational change and development. Greenwich, CT: JAI Press, 83–114.
|