تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 308 |
تعداد مقالات | 3,852 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,283,535 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,717,788 |
تاثیر اصالت برند دانشگاهی بر تمایل دانشجویان به ورزش های دانشگاهی: نقش میانجی ارزش ویژه برند دانشگاه | ||
پژوهش در ورزش تربیتی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 آذر 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/res.2024.16366.2492 | ||
نویسندگان | ||
وحید شرفی1؛ محمد تابان* 2 | ||
1استادیار گروه مدیریت، دانشگاه حضرت معصومه (س) قم | ||
2دانشیار دانشگاه ایلام | ||
چکیده | ||
ورزشهای دانشگاهی میتوانند بهبود سلامتی فیزیکی و روانی دانشجویان را ارتقا دهند. دانشجویان که به ورزشها در دانشگاه شرکت میکنند، میتوانند عملکرد تحصیلی و تجربه دانشجویی خود را بهبود ببخشند.یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در تمایل دانشجویان به شرکت در فعالیت های ورزشی، برند دانشگاه می باشد. هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر اصالت برند دانشگاهی بر تمایل دانشجویان به ورزش های دانشگاهی با توجه به نقش میانجی ارزش ویژه برند دانشگاه می باشد. این تحقیق بر اساس هدف، کاربردی و بر اساس ماهیت روش نیز یک تحقیق توصیفی – پیمایشی می باشد. جامعه آماری این تحقیق دانشجویان دانشگاه های منتخب شهر تهران می باشد. پرسشنامه تحقیق بصورت الکترونیکی بین دانشجویان دانشگاه های تهران، تربیت مدرس، علامه طباطبایی و شهید بهشتی توزیع شد و در مجموع تعداد 438 پرسشنامه جمع آوری شد. برای سنجش متغیر اصالت برند از پرسشنامه استاندارد آغاز و همکاران (2024)، برای سنجش متغیر ارزش ویژه برند از پرسشنامه پریرا و همکاران (2022) و برای سنجش متغیر تمایل دانشجویان به ورزش دانشگاهی از پرسشنامه مارتینز و همکاران (2024) استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده های تحقیق از نرم افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج نشان دادند که، اصالت برند دانشگاهی بر ارزش ویژه برند و تمایل دانشجویان به ورزش های دانشگاهی تاثیر مثبت و معناداری دارد. ارزش ویژه برند بر تمایل دانشجویان به ورزش های دانشگاهی تاثیر مثبت و معناداری دارد. نقش میانجی ارزش ویژه برند در تاثیرگذاری اصالت برند دانشگاهی بر تمایل دانشجویان به ورزش های دانشگاهی تائید شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
اصالت برند دانشگاهی؛ تمایل به ورزش دانشگاهی؛ ارزش ویژه برند | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 154 |