تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 308 |
تعداد مقالات | 3,860 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,531,114 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,730,974 |
مقایسۀ کیفیت خدمات در تماشاگران باشگاههای سوارکاری و والیبال | |
مطالعات مدیریت ورزشی | |
مقاله 8، دوره 7، شماره 29، خرداد 1394، صفحه 129-140 اصل مقاله (651.62 K) | |
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | |
نویسندگان | |
جمال الدین بیرامی ایگدر* 1؛ بی بی گل بیرامی ایگدر2؛ عبدالحکیم رژیمی3 | |
1کارشناس ارشد مدیریت ورزش دانشگاه تهران | |
2دانشجوی کارشناسی تربیتبدنی و علوم ورزشی دانشگاه پیام نور گنبد | |
3کارشناسی ارشد تربیتبدنی و علوم ورزشی دانشگاه پیام نور تهران | |
چکیده | |
هدف پژوهش حاضر، بررسی و مقایسۀ کیفیت خدمات باشگاههای والیبال و سوارکاری از دیدگاه تماشاگران لیگ برتر والیبال و مسابقات ملی کورس اسبدوانی گنبد کاووس بود. ازآنجاکه حجم جامعۀ آماری بیش از 25000 نفر (20000 نفر مربوط به رشتۀ سوارکاری و 5000 نفر برای والیبال) بود، نمونۀ آماری براساس جدول مورگان 384 نفر برای سوارکاری و 357 نفر برای والیبال انتخاب شد. نتایج پژوهش نشان داد که تفاوت معناداری در کیفیت خدمات ارائهشده در باشگاه سوارکاری (خصوصی) و والیبال (دولتی) از دیدگاه تماشاگران این دو رشته وجود داشت (86/2). همچنین، تفاوت معناداری در ابعاد کیفیت خدمات ازجمله کیفیت برنامه با مقدار (95/1)، کیفیت تعامل با مقدار(56/4)، کیفیت محیط با مقدار(91/1) و کیفیت نتایج با مقدار ( 31/2) در باشگاه سوارکاری و والیبال از دیدگاه تماشاگران این دو رشته وجود داشت. در تمامی ابعاد مذکور، کیفیت خدمات ارائهشده به تماشاگران در باشگاه سوارکاری در مقایسه با باشگاه والیبال وضعیت بهتری داشت. | |
کلیدواژهها | |
مقایسه؛ ابعاد کیفیت خدمات؛ رویداد ورزشی؛ خصوصی؛ دولتی | |
مراجع | |
1. Afthinos, Y., Theodorakis, N., Nassis, P. (2005). Customers’ expectations of service in Greek fitness centres. Gender, age, type of sport center and motivation differences. Managing Service Quality, 15(3): 245-258.
|
|
2. Alexandris, K. (1999). Customer satisfaction: A comparison between public and private sport fitness clubs in Greece. European Journal for Sport Management, 6: 40-51.
|
|
3. Alidoust, E., .Koozechian, H., .Jalali Farahani, M., Turki, M. (1389). Review and compare private and public satisfaction bodybuilding women in Tehran. Journal of motion, 2 (5): 135 Ss147.(Persian)
|
|
4. Azar, A., Rezaeibandari, A., Jafarinejad, N. (1389). Quality of public services with phase data. Bulletin of the executive management, 10 (2), 40-13. (Persian).
|
|
5. Chang, K. H. (2004). A Study on the relationship between customer relation and behavior intention of fitness clubs-in Taichung City. Master Dissertation. Dayeh University, Zhanghua, Taiwan.
|
|
6. Chien, C., Hong, L., Sheu, H., Tsun, H. (2011). Tourist behavioural intentions in relation to service quality and customer satisfaction in Kinmen National Park, Taiwan. International Journal of Tourism Research, 13(5): 416-432.
|
|
7. Choi, J. P. (2001). The influence of service quality on customer satisfaction and repurchase intentions at fitness clubs in south Korea. Dissertation, University of New Mexico, P: 38.
|
|
8. Chung, T. W. (2007). The Moderating Effects Of Involvement On The Relationships Among Perceived Service Quality, Customer Satisfaction, And Customer Citizenship Behavior (2006).Electronic Theses, Treatises and Dissertations. Paper 3613.http://diginole.lib.fsu.edu/etd/3613.
|
|
9. Feigenbaum, A. Total Quality Control, New York 1991, McGraw-Hill.
|
|
10. Hashemi, S. M. (1386). Comparison of customer satisfaction of public and private pools closed province. Master thesis. Non-profit University of Tehran, Faculty of Physical Education and Sports Science. (Persian).
|
|
11. Howat, G., James, A., Gary, C. (1996). Measuring customer service quality in sports and leisure centres. Managing Leisure. 1(2): 77-89.
|
|
12. koozechian, H,. Gohar Rostami, H., Ehsani, M. (1388). Comparison of customer satisfaction and private fitness clubs for men in Tehran. Journal of motion, 1, pp. 49
|
|
13. koozechian, H,. Khatib Zadeh, M., Honarvar. (1390). The quality of tourism services in satisfaction of sports tourists. Journal of motion, 1 (2). Pp. 32-19. (Persian).
|
|
14. Lovelock, C.H., Wright, L. (1999), Principles of Service Management and Marketing, Prentice‐Hall,Englewood Cliffs, NJ.
|
|
15. Robinson, L. (2006). Customer expectations of sport organisations. European Sport Management Quarterly. 6(1): 67-84.
|
|
16. Pedragosa, V., Correia, A. (2009). Expectations, satisfaction and loyalty in health and fitness clubs. International Journal of Sport Management and Marketing, 5(4): 450-464.
|
|
17. Rezaykohan, S. (1387). Customers' expectations of service quality fitness centers in the city of Mashhad. Master thesis. Mashhad: Mashhad University College of Physical Education. Pp. 36-6.
|
|
18. Roosta, A. Venus, D. Ibrahim, A. (1388) "Marketing Management". The study and development of books published by the Human Sciences, Tehran, Iran.
|
|
19. Sajjadi, S. N., Mahmoudi, A., Goudarzi, M., Mizani, M. (1390). A comparison of the quality of services offered in public and private sports clubs. Journal of motion. 1 (2). Pp. 33-48. (Persian)
|
|
20. Sydjvadyn, S. R., Kymasy, M. (1390). Quality management services. Third Edition. Tehran: look at knowledge
|
|
21. Tsitskari, E., Tsiotras, A., Tsiotras, G. (2006). Measuring service quality in sport services. Total Quality Management & Business Excellence, 17(5): 623-631.
|
|
22. Theodorakis, N. D., Alexandris, K. (2008). Can service quality predict spectators' behavioral intentions in professional soccer? Managing Leisure, 13(3-4): 162-178.
|
|
23. Yusof, A., See, L. (2008). Spectator perceptions of physical facility and team quality: A study of a Malaysian super league soccer match. Research Journal of Internatıonal Studıes. 8(2): 132-140
|