معادی, محسن, صفانیا, علیمحمد, فراهانی, ابوالفضل, قاسمی, حمید, درودیان, علی اصغر. (1403). ارائه الگوی ارتباطات یکپارچه بازاریابی در تربیت بدنی و ورزش وزارت آموزش و پرورش. , 12(37), 17-38. doi: 10.22089/res.2024.14491.2403
محسن معادی; علیمحمد صفانیا; ابوالفضل فراهانی; حمید قاسمی; علی اصغر درودیان. "ارائه الگوی ارتباطات یکپارچه بازاریابی در تربیت بدنی و ورزش وزارت آموزش و پرورش". , 12, 37, 1403, 17-38. doi: 10.22089/res.2024.14491.2403
معادی, محسن, صفانیا, علیمحمد, فراهانی, ابوالفضل, قاسمی, حمید, درودیان, علی اصغر. (1403). 'ارائه الگوی ارتباطات یکپارچه بازاریابی در تربیت بدنی و ورزش وزارت آموزش و پرورش', , 12(37), pp. 17-38. doi: 10.22089/res.2024.14491.2403
معادی, محسن, صفانیا, علیمحمد, فراهانی, ابوالفضل, قاسمی, حمید, درودیان, علی اصغر. ارائه الگوی ارتباطات یکپارچه بازاریابی در تربیت بدنی و ورزش وزارت آموزش و پرورش. , 1403; 12(37): 17-38. doi: 10.22089/res.2024.14491.2403
ارائه الگوی ارتباطات یکپارچه بازاریابی در تربیت بدنی و ورزش وزارت آموزش و پرورش
1دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران
2استاد گروه تربیت بدنی وعلوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم وتحقیقات، تهران، ایران
3استاد گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران،
4دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
5استادیار گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران
چکیده
الگوی ارتباطات یکپارچه بازاریابی میتواند از ایجاد هزینههای اضافی، نگرشهای نادرست، سرمایهگذاریهای بیهدف پیشگیری کند. پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی ارتباطات یکپارچه بازاریابی در تربیتبدنی و ورزش وزارت آموزش و پرورش انجام شد. پژوهش به لحاظ هدف کاربردی، با روش کیفی و روش نمونهگیری هدفمند با انجام مصاحبههای نیمهّساختاریافته انجام شد. خبرگان، مدیران اجرایی حوزه تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و اساتید دانشگاهی آشنا به حوزه بازاریابی ورزشی، جامعه آماری این پژوهش را تشکیل دادند. پس از مصاحبه با 22 نفر از نمونههای منتخب، اشباع نظری حاصل شد و مصاحبهها پیادهسازی شدند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از تحلیل محتوای مصاحبهها و کدگذاری استفاده شد. ابزار تحقیق مصاحبه نیمهساختاریافته بود و نتایج بر مبنای سه مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی تحلیل شد. عوامل علّی شامل محیط مدارس و اکوسیستم بازار بود. سرمایه انسانی، فرهنگسازی و زیرساختها عوامل زمینهای را تشکیل دادند. عوامل مداخلهگر شامل کمپین تبلیغاتی، برندینگ، روابط عمومی، بازاریابی مستقیم بود. راهبردهای شناساییشده شامل تأمین مالی، ترفیع، ساختار آموزش، شناسایی روشهای بازاریابی بود. پیامدهای حاصل از پژوهش حاضر نیز شامل توسعه اقتصادی آموزش و پرورش، توانمندسازی، بهبود وضعیت ابعاد مختلف خدمات ورزش بود
Dinari, S., & Andishmand, V. (2019). The role of educational marketing in the organization of education. New Research Approaches in Management and Accounting, 12(2), 3-47. (Persian)
Hamidi, M., Vahdani, M., Khabiri, M., & Alidoust, E. (2017). Developing a strategic plan for physical education and sports activities at the Ministry of Education. QJFR, 14(1), 33-50. (Persian)
Pourhosseini, A., Faridchehr, E., & Ashrafi, H. (2019). Designing an integrated marketing communication model and its impact on the brand image and financial performance of the company (case study of Zamyad Automotive Company). Research Journal of History, Politics and Media, 7, 415–417. (Persian)
Salehi, T., Zarei, A., Ashraf Ganjavi, F., & Nik Ain, Z. (2021). Student sports futures research with a structural analysis approach. Contemporary Research in Sports Management, 13(47), 1-20. (Persian)