1. اسد، محمدرضا؛ حمیدی، مهرزاد؛ اسدی، حسن. (1381). ارتباط TQM و اثربخشی در حوزههای ستادی سازمانهای ورزشی کشور. نشریۀ حرکت. (14)، 165ـ151.
|
2. اسدی، حسن؛ قنبرپور نصرتی، امیر؛ قربانی، محمدحسین؛ دوستی، مرتضی. (1388). رابطة بین یادگیری و عملکرد سازمانی در کارشناسان تربیتبدنی جمهوری اسلامی ایران. نشریۀ مدیریت ورزشی. (1)، 247ـ237.
|
3. آراسته، حمیدرضا؛ عنایتی، ترانه. (1388). بررسی وضعیت دانشگاههای آزاد اسلامی براساس ویژگیهای سازمانهای یادگیرنده: مورد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای گیلان و مازندران. فصلنامۀ انجمن آموزش عالی ایران. (3)، 67ـ45.
|
4. البدوی، امیر؛ شفاعی، رضا. (1381). مقدمهای بر راهکارهای ایجاد سازمانهای یادگیرنده در ایران. نشریۀ دانش مدیریت. (شماره5 )، 27ـ5.
|
5. الهی، علیرضا؛ وصالی، مجید؛ پورآقایی، زهرا. (1386). شناسایی موانع زیربنایی ایجاد سازمان یادگیرنده در نهادهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران. نشریۀ حرکت ورزشی. (34)، 21ـ3.
|
6. بنیسی، پریناز؛ اسماعیلیلهمه، مریم. (1389). بررسی رابطة ابعاد سازمان یادگیرنده با اثربخشی مدیران راهنمایی منطقۀ 4 شهر تهران. فصلنامۀ اندیشههای تازه در علوم رفتاری. (3)، 71ـ59.
|
7. بهروزی، محمد؛ فرخنژاد، خدانظر؛ امیراحمدی، طاهره. (1389). بررسی عاملهای مؤثر بر تمایل اعضای سازمانهای فرهنگی ـ آموزشی برای تبدیلشدن به سازمان یادگیرنده. فصلنامۀ رهیافتی نو در مدیریت آموزش. (1)، 36ـ19.
|
8. رضاییمنش، بهروز؛ نوربخش، مهدی. (1388). عوامل مؤثر بر ایجاد سازمان یادگیرنده. فصلنامه مطالعات مدیریت صنعتی (13)، 146ـ123.
|
9. سلیمانینژاد ع، آدینهزاده ص. (1390). معرفی اثربخشی سازمانی و الگوهای آن. نشریۀ مدیریت و کارافرینی. (91)،55-47
|
10. سنگه، پیتر. (1390). پنجمین فرمان خلق سازمان یادگیرنده. مترجم: هدایت ک، روشن م. تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی. چاپ سوم.
|
11. سیدعامری، میرحسن؛ عرضه، کیوان؛ محرمزاده، مهرداد. (1387). پنجمین فرمان خلق سازمان یادگیرنده. مترجم: هدایت ک، روشن م. تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی. چاپ سوم.
|
12. . بررسی رابطۀ عوامل سازمانی (ساختار و تکنولوژی) سازمان تربیتبدنی کشور با استراتژی مدیریت دانش. نشریۀ پژوهش در علوم ورزشی. (20)، 172ـ157.
|
13. سیدعامری، میرحسن؛ اسمعیلی، محسن. (1389). رابطۀ بین توانمندسازی، تعهد سازمانی و تعهد شغلی کارکنان ادارۀ کل تربیتبدنی استان تهران. نشریۀ مدیریت ورزشی. (7)، 142ـ125.
|
14. صادقملکی، آوارسین؛ قلنجیتبریزی، نیر. (1389). مقایسۀ مؤلفههای سازمان یادگیرنده در مداس راهنمایی دخترانۀ نمونه، غیرانتفاعی و دولتی شهر تبریز در سال تحصیلی 89ـ88. فصلنامۀ رهبری و مدیریت آموزشی. 4 (147)، 164ـ162.
|
15. صفاری، مرجان؛ حمیدی، مهرزاد؛ جلالی فراهانی، مجید. (1388). مقایسۀ ابعاد سازمان یادگیرنده در سازمان تربیتبدنی،کمیتۀ ملی المپیک و تربیتبدنی آموزش و پرورش. نشریۀ پژوهش در علوم ورزشی. (22)، 129ـ117.
|
16. کلانتری، حبیباله؛ زارعپور نصیرآبادی، فضلاله؛ جوکار، علی. (1389). تبیین رابطۀ بین ابعاد سازمان یادگیرنده و رهبری تحولگرا. نشریۀ چشمانداز مدیریت دولتی. (23)، 38ـ4.
|
17. کوزهچیان هاشم؛ احسانی محمد، سیفی سالدهی، محمدهادی؛ سلیمانی، سجاد؛ رضایی شمس،الدین. (1389). رابطة بین ساختار کارآفرینانه و اثربخشی سازمانی در سازمان تربیتبدنی جمهوری اسلامی ایران. نشریۀ مدیریت ورزشی.(6)، 27ـ5.
|
18. Agaoglu, E. (2006). The reflection of the learning organization concept to school of education. Turkish Online Journal of Distance Education- TOJDE.7 (1), 12-22
|
19. Alavi S, McCormi J. (2003). Some cultural consideration for applying the learning organization model to Iranian organizations. Tehran International Management Conference.
|
20. Aydin b, Ceylan A. (2009). Does organizational learning capacity impact on organizational effectiveness? Development and Learning in Organization. 23(3): 21-23.
|
21. Bui h, Baruch y. (2010). Creating learning organization in higher education: Applying a systems perspective. The Learning Organization. 17(5), 228-242.
|
22. Lee .S & Chan Su .M. (2007). A study on relationship among leadership organizational culture, the operation of learning organization and employees job satisfaction. The Learning Organization. 14(2), 155-185.
|
23. Giannopoulou Ch. (2011). Leading for impact: Learning innovation, and effectiveness in nonprofit organization. 10(4), 116-127
|
24. Gorelick C L. (2005). Organization learning vs the learning organization: A conversation with a practitioner. International Journal of Human and Social Sciences. 12 (4), 219-225.
|
25. Hasebrook J. (2001). Learning in the learning organization. Journal of Universal Computer Science. 7(6), 427-487.
|
26. Probst G, Buechel B. (2000). From organizational learning to knowledge managmenet. www.weforum.org
|
27. 27.. Som H, Saludin M N, Shukri S H, Keling M F, Theng Nam R Y. (2010). Learning organization elements as determinants of organizational performance of non- profit organizations (NPOS) in Singapore. International NGO Journal.vol. 5(5), 117-128.
|
28. Song Ji, Hoon j. Thomas J. (2009). The dimensions of learning organization questionnaire (DLOQ): A validation study in Korean context. Human Resource Development Quarterly. Vol. 20(1), 43-64
|
29. Susana R. (2010). The relationship of knowledge management practices, competencies and the organizational performance of government departments is Malaysia. International Journal of Human and Social Sciences. 219-225.
|
30. Watkins K, Marsick V, Yang B. (2004). The construct of the learning organization: Dimensions, measurment, and validation. Human Resource Development Quarterly. 15(1), 31-55
|
31. Watkins K, Marsick V. (1992). Bulding the learning organization. Human Resource Development Quarterly. 14(2): 115-129.
|