- استولد، کلایتون؛ دیتمور، استفان؛ برانولد، اسکات. (1388). روابط عمومی ورزشی: مدیریت ارتباطات سازمانی. مترجمان: قاسمی ح، کشکر س، قلعه ن. چاپ اول. تهران، نشر علم و حرکت.
- آندروف، ولادمیر؛ فرانسوائیس، ژان. (1380). اقتصاد ورزش. مترجم: جزایری ا. سازمان تربیتبدنی.
- بیرانوند، حمید رضا. (1389). مدیریت تبلیغات بازاریابی (روشها و راهبردها). چاپ اول. تهران، نشر سازمان مدیریت صنعتی.
- پوپ، نایگل؛ تورکو، دوگ. (1390). بازاریابی ورزش و رویداد. مترجمان: خبیری م. تجاری ف. چاپ اول. تهران، انتشارات سمت.
- حسن زاده، مهرداد. (1384). بازاریابی ورزشی. تهران، نشر پرسمان.
- سکاران، اوما. (1390). روشهای پژوهش در مدیریت. مترجمان: صائبی م، شیرازی م. چاپ هشتم. تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی.
- مونتگمری، داگلاس. (1388). طراحی و تحلیل آزمایشها. مترجمان: کحالزاده ع، جباری ع ر. چاپ اول. تهران، مرکز نشر دانشگاهی.
- نیوبی، تونی. (1386). ارتباط مؤثر با مشتری. مترجم: دنیادیده علی. چاپ اول. تهران، انتشارات اندیشۀ آریا.
- Bawa K, Shoemaker R. (2004). The effects of free sample promotions on incremental brand sales. Marketing Science, 23(3), 345-363.
- Chelladurai P. (1992). A classification of sport and physical activity services: Implications for sport management. Journal of Sport Management. 6(1): 38-51.
- Dewi I J, Ang S H. (2001). Between imagination and reality: A study on the comparative effectiveness of advertising and product trial. Asia Pacific Advances in Consumer Research. 4: 74-80.
- Fiore A M, Jin H J, Kim J. (2005). For fun and profit: Hedonic value from image interactivity and responses toward an online store. Psychology and Marketing. 22(8):669-694.
- Hoch S J, Ha Y W. (1986). Consumer learning: Advertising and the ambiguity of product experience. Journal of Consumer Research, 13(2) 221-233.
- Jack S, Ronan K R. (1998). Sensation seeking among high-and low-risk sports participants. Personality and Individual differences. 25(6):1063-1083.
- Kajtna T, Tušak M, Barić R, Burnik S. (2004). Personality in high-risk sports athletes. Kinesiology, 36(1), 24-34.
- Kempf D A S, Laczniak R N. (2001). Advertising's influence on subsequent product trial processing. Journal of Advertising, 30(3), 27-38.
- Lee W Y. (2009). The moderating role of sport service type on the relationship between ad message type, service trial promotion, and consumers' responses to the advertisements. PhD Thesis, Indiana, Indiana University.
- Micu C C, Coulter R A. (2007). Advertising and product trial: The impact of product type and attribute information on consumer evaluations. American Marketing Association (AMA) Winter Educators' Conference Proceedings. 18: 322-324.
- Myers S D, Sen S, Alexandrov A. (2010). The moderating effect of personality traits on attitudes toward advertisements: A contingency framework. Management & Marketing. 5(3): 3-20.
- Pits B G, Stotlar D K. (2007). Fundamentals of sport marketing. Morgantown, Fitness Information Technology.
- Tabachnick B G, Fidell L S. 2007. Using Multivariate Statistics. Pearson.
- Wahid N A, Ahmed M. (2011). The effect of attitude toward advertisement on Yemeni female consumers' attitude toward brand and purchase intention. Global Business & Management Research. 3(1): 21-29.
- Wells W D, Leavitt C, McConville M. (1971). A reaction profile for TV commercials. Journal of Advertising Research, 11(6), 11-18.
- Zaichkowsky J L. (1994). The personal involvement inventory: Reduction, revision, and application to advertising. Journal of advertising, 23(4) 59-70.
- عسگریان، فریبا؛ فرجی دانا، احمد؛ گودرزی، محمود و جعفری، افشار. (1384). بررسی وضعیت اقتصادی صنعت ورزش ایران در سالهای 1377 و 1380. نشریۀ حرکت. 24: 43ـ 25.
- کاتلر فلیپ. (1383). مبانی مدیریت بازاریابی. مترجم: پارسائیان ع. تهران، نشر ترمه.
- کاتلر، فلیپ؛ آرمسترانگ، گری. (1389). اصول بازاریابی. مترجم: زارع م. جلد اول. تهران، نشر مهرجرد: مدیر فردا.
- هاوکینز، دل؛ بست، راجر؛ کانی، کنث. (1385). رفتار مصرفکننده: تدوین استراتژی بازاریابی. مترجمان: روستا ا، بطحایی ع. چاپ اول. تهران، انتشارات سارگل.
- Funk D C. (2008). Consumer behavior in sport and events: Marking action. Elsevier.
- Funk D C, Mahony D F, Havitz M. (2003). Sport consumer behavior: Assessment and direction. Sport Marketing Quarterly.12: 200–205.
- Kempf D S. (1999). Attitude formation from product trial: Distinct roles of cognition and affect for hedonic and functional products. Psychology & Marketing. 16(1): 35-50.
- Khan M. (2006). Consumer behavior and advertising management. New Delhi, New Age International.
- Kim J Y, Morris J D. (2007). The power of affective response and cognitive structure in product-trial attitude formation. Journal of Advertising. 36(1): 95-106.
- Kotler P, Armstrong G. (2011). Principles of marketing. 14th Ed. Pearson Prentice Hall.
- Lafferty B A, Goldsmith R E, Newell S J. (2002). The dual credibility model: The influence of corporate and endorser credibility on attitudes and purchase intentions. Journal of Marketing. 10(3): 1-11.
- McMillen J D. (2009). The business of sports, volume 1, perspectives on the sports industry. Journal of Sport Management. 23(3): 392-394.
- Mehrabian A, Russell J A. (1974). The basic emotional impact of environments. Perceptual and Motor Skills. 38(1): 283-301.
- Mullin B J, Hardy, Sutten W A. (2007). Sport marketing. 3th ed. Human Kinetics Publisher.
- Parks J, Quarterman J, Thibault L. 2007. Contemporary sport management. 3th ed. Human Kinetics Publisher.
|