محمد علی پور, محمد, مختاری, رباب, ایمان زاده, مسعود, محرم زاده, مهرداد. (1402). طراحی مدل توسعه بازاریابی فدراسیون کشتیایران. , 15(82), 261-283. doi: 10.22089/smrj.2023.12710.3647
محمد محمد علی پور; رباب مختاری; مسعود ایمان زاده; مهرداد محرم زاده. "طراحی مدل توسعه بازاریابی فدراسیون کشتیایران". , 15, 82, 1402, 261-283. doi: 10.22089/smrj.2023.12710.3647
محمد علی پور, محمد, مختاری, رباب, ایمان زاده, مسعود, محرم زاده, مهرداد. (1402). 'طراحی مدل توسعه بازاریابی فدراسیون کشتیایران', , 15(82), pp. 261-283. doi: 10.22089/smrj.2023.12710.3647
محمد علی پور, محمد, مختاری, رباب, ایمان زاده, مسعود, محرم زاده, مهرداد. طراحی مدل توسعه بازاریابی فدراسیون کشتیایران. , 1402; 15(82): 261-283. doi: 10.22089/smrj.2023.12710.3647
1مدرس دانشگاه آزاد واحد اردبیل گرو تربیت بدنی و علوم ورزشی
2گروه مدیریت ورزشی،واحد خلخال،دانشگاه آزاد اسلامی ،خلخال،ایران.
3گروه مدیریت ورزشی،واحد اردبیل،دانشگاه آزاد اسلامی ،اردبیل،ایران.
4گروه تربیت بدنی.دانشکده علوم تربیتی وروانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی
چکیده
هدف ازاین پژوهش طراحی مدل توسعه بازاریابی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامیایران است. جامعه آماریاین پژوهش شامل اعضای هیات علمیمتخصص (بازاریابی، مدیریت ورزش، خبرگان کشتی جمهوری اسلامیایران)، مدیران عالی رتبه فدراسیون کشتی جمهوری اسلامیایران، مربیان تیم ملی و استانی کشتی دارای تحصیلات عالیه در رشته مدیریت ورزشی، کارشناسان و خبرنگاران متخصص حوزه کشتی، مدیران ارشد کمیتهی ملی المپیک و وزارت ورزش است. نمونه گیری بصورت هدفمند به روش گلوله برفی انجام شد. دراین تحقیق جمع آوری و تجزیه و تحلیل دادهها بر اساس توالی متغییر و با بازنگریهای متعدد همان انجام شدند. سپس کدهای اولیه، محوری و انتخابی (گزینشی) اختصاصیافتند.یافتهها نشان داد ضرایب رگرسیونی گزارش شده، عوامل شرایط علی، عوامل زمینهای و عوامل مداخلهگر به ترتیب بیشترین تاثیر را بر توسعه بازرایابی داشتند. بعلاوه، تاثیر عوامل مداخلهگر منفی است. بدین مفهوم که با افزایش آن میزان توسعه بازاریابی کاهش مییابد. نتایج پژوهش به طور کلی نشان داد در بخش شرایط علی (مقوله مدیریتی و فنی)، عوامل مداخله گر، (الزامات قانونی و حقوقی), عوامل زمینهای، (نیروی انسانی کارآمد) و بخش توسعه بازاریابی، (مقوله شرایط علی) بیشترین تاثیر را بر توسعه بازاریابی دارند و باقی مقولهها در اولویتهای بعدی قرار میگیرند.
Nowrozi, Khodami, Jalali, & Seyedsajad. (2022). Investigating the mediating role of brand equity in the effect of social media marketing activities on customer response (case study: Darsa luxury brand). Quarterly scientific research journal of brand management.
Serpira, Maryam, Najafzadeh, Rahim, Barqi Moghadam, Jafar, & Janani, Hamid. (1401). Analyzing the fields of business creation and development in the sports industry and explaining the facilitating factor. Journal of Sports Management, (), -. doi: 10.22059/jsm.2022.338269.2897
Ghasemi, Reza, Javadipour, Mohammad, & Turkfar, Ahmad. (2014). Identification of Iran's sports marketing obstacles from the point of view of the country's sports managers. Journal of Sports Management, 7(6), 829-846. doi: 10.22059/jsm.2016.57451
Amanati A, sajjadi S N, Rajabi Noosh Abadi H, Hamidi M. Designing social media sports marketing model. 3 2020; 8 (29) :73-86
Zareian, Hossein, Abdulahi, Mohammad Hassan, Mirzaei, Fahima, Dast Amoz, Leila, & Gholami Terksalouye, Sajjad. (1400). Designing a competency model for sports marketers in Iran. Sports Marketing Studies, 2(1), 31-52. doi: https://www.doi.org/10.34785/J021.2021.646
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 457
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 40
سامانه مدیریت نشریات علمی. طراحی و پیاده سازی از سیناوب