تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 301 |
تعداد مقالات | 3,195 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,733,467 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,710,442 |
توسعه و همگامسازی نرمافزارهای کاربردی ورزشی در دوران همهگیری ویروس کرونا از طریق بازیوارسازی | ||
مطالعات مدیریت ورزشی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 بهمن 1401 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/smrj.2022.11101.3462 | ||
نویسندگان | ||
نجف آقایی* 1؛ رضا نعلبندنژاد2؛ محمد رضا برومند3 | ||
1دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه خوارزمی | ||
2N 58 ,Apt number 9 | ||
3دانشگاه شهید بهشتی | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش توسعه و همگامسازی اپلیکیشنهای ورزشی در دوران شیوع بیماریهای همهگیر از طریق گیمیفیکیشن میباشد. روش تحقیق از نوع آمیخته اکتشافی کیفی و کمی است جامعه آماری تحقیق شامل خبرگانی بودند که تخصص لازم و کافی را در دو حوزه گیمیفیکیشن و ورزش داشتند و همچنین مشاوران و طراحان اپلیکیشنها که به صورت عملی و کاربردی در این حوزه کار کردهاند. جهت نمونهگیری برای انجام مصاحبههای نیمه ساختاریافته از روش نمونهگیری هدفمند و تکنیک نمونهگیری گلولهبرفی استفاده شد که تعداد آنها 11 نفر بودند. در این تحقیق برای جمع آوری دادهها از دو روش مطالعه اسنادی و روش دلفی استفاده شد. برای ارائه دادهها پس از مطالعه و بررسی مبانی نظری، دادهها بصورت استقرایی از مصاحبههای نیمه ساختاریافته با شرکتکنندگان به دست آمد که جمعا 9 سرویس و 18 قابلیت شناسایی شد. با توجه به روش کیفی تحقیق، دادههای حاصل از مصاحبهها و بررسی اسناد معتبر، با روش تحلیل مضمون مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. و برای بررسی دادههای کمی و اولویت بندی دادهها از آزمون رتبهای فریدمن استفاده شد. با توجه به نتایج میتوان گفت ایجاد کردن فضایی اجتماعی، سفارشیسازی وایجاد چالشها برای کاربران همچنین تشکیل گروههای مختلف توسط خود کاربران به ایجاد شدن انگیزه در آنها از طریق گیمیفیکیشن و توسعه اپلیکیشنها در این راستا با استفاده از مولفههای ذکر شده بسیار موثر بوده و به طور کلی قابلیتهای تیمها، همکاری، سفارشیسازی، چالشها و روابط اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار بودند. | ||
کلیدواژهها | ||
اپلیکیشنهای ورزشی؛ ویروس کرونا؛ بازی وار سازی؛ توسعه | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 30 |