تعداد نشریات | 7 |
تعداد شمارهها | 269 |
تعداد مقالات | 3,374 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,925,190 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,830,523 |
درک پیامدهای پاسخگویی مدیران در سازمانهای ورزشی با استفاده از نظریه داده بنیاد | ||
مطالعات مدیریت ورزشی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 23 آبان 1401 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/smrj.2022.11566.3515 | ||
نویسندگان | ||
زینب معصومی جدید1؛ علی محمد صفانیا* 2؛ رضا نیک بخش3؛ محسن باقریان4 | ||
1دانشجوی مدیریت و برنامه ریزی در تربیت بدنی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
2استاد مدیریت و برنامهریزی در تربیت بدنی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | ||
3دانشیار، گروه مدیریت ورزشی دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
4مدیریت و برنامه ریزی در تربیت بدنی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
غالباً، سازمانها، مدیران و کارکنان فقط در مواردی که دچار مشکل میشوند تمایل به پاسخگویی دارند، این امر بر مشکلات سازمان به ویژه سازمانهای ورزشی بیش از پیش افزوده است، بنابراین هدف از این پژوهش درک پیامدهای پاسخگویی مدیران در سازمان-های ورزشی با استفاده از نظریه داده بنیاد است. روش این پژوهش کیفی از نوع نظریه داده بنیاد است و رهیافت موردنظر رویکرد نظاممند اشتراوس و کوربین بود. مشارکتکنندگان در تحقیق را صاحبنظران علمی و اجرایی ورزش کشور تشکیل میدادند که از طریق روش نمونهگیری گلوله برفی و مبتنی بر اشباع نظری با 12 نفر از آنها مصاحبه عمیق انجام شد. جهت تحلیل دادهها از سه فرایند همپوش کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری گزینشی استفاده شد. یافتهها تحت تأثیر شرایط علی، زمینهساز و مداخلهگر پاسخگویی از دو جنبه اداری و غیراداری قابل پیگیری است. همچنین در تقابل با این وضعیت راهبردهای سطح کلان و سطح خرد درنظر گرفته میشود که نتیجه آن در قالب شفافسازی و رفع ابهام، بهبود عملکرد، افزایش ضریب اعتماد، اقناعسازی، ممانعت از سوء استفاده و اتلاف منابع، افزایش همدلی، توانمندسازی مدیران و اثربخشی اقدمات پدیدار میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
اصول مدیریت؛ پاسخگویی؛ شفافسازی؛ نظام پاسخگویی؛ مدیران ورزشی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 155 |