1. حسینی، ر. 1387. بررسی نحوه ی گذران اوقات فراغت معلمین زن ادارهی آموزش و پرورش شهرستان بهشهر. پایان نامه دانشگاه پیام نور مرکز بهشهر: 110.
|
2. داداشی، م. 1379. عوامل باز دارنده فعالیت های ورزشی در اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده تربیت بدنی اصفهان:12.
|
3. قیامیراد، ا. محرم زاده، م. حسینپور، ب. 1387. رابطۀ دیدگاه مدیران ورزشی ومدیران گردشگری کشور و عوامل گردشگری ورزشی در ایران. فصلنامهی المپیک. سال شانزدهم .شماره 2 (42 ): 61-51.
4- کشاورز، ل. فراهانی، ا. محمدیان، ح. 1393. رابطه سلامت روانی و دلبستگی شغلی در معلمان تربیت بدنی شهر یاسوج. نشریه مطالعات مدیریت ورزش. 1(3): 27.
|
5. معتمدین، م. مددی، ب. عسکریان، ف. 1388. توصیف عوامل گرایش یا عدم گرایش شهروندان تبریزی به ورزش همگانی. نشریۀ پژوهش در علوم ورزشی. 23: 97 -68.
|
6. نادریان، م. مشکلگشا، ا. 1387. موانع مشارکت ورزش زنان و ارتباط آنها با انگیزه. نشریۀ علوم حرکتی و ورزش. 7(13): 154-145.
|
7. Bailey R, Collins D, Ford P, MacNamara A, Toms M, Pearce G .2010. Participant Development in Sport: An Academic Review: The National Coaching Foundation.Sport Nortern Irland: 32.
|
8. Canadian Association for Leisure Studies.2005. CULTURE CONSTRAINTS ON LEISURE THROUGH CROSS-CULTURAL RESEARCH: Eleventh Canadian Congress on Leisure Research, Malaspina University-College: 63-72.
|
9. Cheng, Shao-Tung Philip and Koozechian, Hashem(2012) A COMPARATIVE STUDY ON RECREATIONAL SPORTS PARTICIPATION AMONG THE UNIVERSITY STUDENTS, National Science Council:
|
10. Chen A, Shen B. 2004.A web of achieving in physical education: Goals, interest, outside-school activity and learning.Learning and Individual Differences, 14, 169–182.
|
11. Davidson Z, Simen-Kapeu A, Veugelers P. J. 2010.Neighborhood determinants of self-efficacy, physical activity, and body weights among Canadian children: Health&Place 16, 567–572 .
|
12. Gao-BalchY, Privett L,Yamaguchi M. 2011. The theoretical strategy for overweight and obesity intervention programs in adult population: International Journal of Medicine and Medical Sciences Vol. 3(6), pp. 164-169
|
13. Gao Z. 2009.Students’motivation, engagement, satisfaction, and Ccardiorespiratory fitness in physical education: Journal of applied sport psychology. Volume 21, pp. 102-115
|
14. Garry C, Erwin D. 2004. POSSIBILITY OF REFINING THE HIERARCHICAL MODEL OF LEISURE CONSTRAINTS THROUGH CROSSCULTURAL RESEARCH: Proceedings of the 2003 Northeastern Recreation Research Symposium, p 338-344, p 339.
|
15. Gaston A, Cramp A, Prapavessis Harry.2012. Enhancing self-efficacy and exercise readiness in pregnant women: Psychology of Sport and Exercise, 13, pp: 550-557.
|
16. Glanz K, Bishop B. 2010.The role of behavioral science theory in development and implementation of publichealth interventions: Annual Review of Public Health, 31,399-418.
|
17. Jenkins s.2010.Identify the barriers to cultural participation and the needs of resident of birmangham: Ecotec research and consulting ltd Vincent house, pp.12.
|
18. Joseph A. 2012. Participation in Leisure Time Physical Activity byPublic Servants in Ekiti State: Nigeria, European Journal of Social Sciences,ISSN 1450-2267 Vol.31 No.2, pp. 251-260.
|
19. Ming Y L. 2009.Constraints and motivations for physical activity participation in sedentary working people in HongKong: In Hongkong Baptist university. library,libproject. hkbu.edu.hk /trsimage/hp: 6.
|
20. Rowe N, Adams R, Beasley N. 2004. Driving up participation in sport: The social contex, the trends, the prospect and the challenges.challenge for sport.london: sport England.6 (25):63-115.
|
21. U.S. department of health and human services .2008. Physical activity and the health of young people:www.cdc.gov/healthyyouth/physicalactivity.
|
22. Zwicker V, SchureA, Alfonzo C.2011.Theory of Reasoned Action, Theory of Planned Behaviour, and Integrated Behavioural Model.Health Promotion Strategies, pp: 14-46.
|