1دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی ، گروه مدیریت ورزشی ،واحد همدان، دانشگاه آزاداسلامی ، همدان، ایران
2استادیار گروه تربیت بدنی، واحد ملایر، دانشگاه آزاد اسلامی، ملایر، ایران
3دانشیار گروه تربیت بدنی، واحد ملایر، دانشگاه آزاد اسلامی، ملایر، ایران
چکیده
هدف از این پژوهش طراحی الگوی مدیریت عملکرد در دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش بود. روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی، از نظر ماهیت توصیفی پیمایشی و از نظر داده ها به صورت آمیخته ( از نوع اکتشافی متوالی) بود. برای انجام تحقیق سه گام اساسی صورت پذیرفت:1- انجام مصاحبه های عمیق با مدیران و کارشناسان برای احصای عوامل و معیارهای ارزیابی عملکرد؛ 2- سطح بندی عوامل با استفاده از الگوی ISM (مدلسازی ساختاری تفسیری) و 3- وزن دهی به عامل ها با استفاده از روش AHP در گروه کانونی. نتایج این پژوهش نشان داد توسعه نظام مالی ( 150امتیاز) ،استانداردسازی و توسعه فضا و تجهیزات ورزشی (200امتیاز)، نیروی انسانی ( 160امتیاز)، مشارکت و تعاملات درون و برون سازمانی (50امتیاز)، توسعه تحقیق و توسعه (40امتیاز) و توسعه نظام داوطلبی (40امتیاز) دروندادهای نظام مدیریت عملکرد را تشکیل می دهند. همچنین توسعه برنامه درسی تربیت بدنی (140 امتیاز) و اشاعه فعالیت های مکمل (120 امتیاز) به عنوان فرایندها و رشد و توسعه تربیت بدنی (40 امتیاز) و توسعه و ترویج سبک زندگی فعال (60امتیاز) بروندادهای الگوی پژوهش را نشان می دهند. در الگوی ارائه شده 31معیار ارزیابی نیز ارائه شده که می تواند برنامه عملیاتی نظام مدیریت عملکرد دفتر تربیت بدنی را تسهیل کند.
Armstrong, M. (2018). Performance management: Key strategies and practical guidelines. B. G. (Gholamzadeh, Tranas). Tehran: Saffar Publication. (Persian).
Lee, M., Brenda, P., & Quarterman, J. (2016). Research methods in sports management (A. Asefi, & H. Asadi, Trans). Tehran: University of Tehran Press. (Persian)
Rezaeian, A., & Ganjali, A. (2017). Performance management, what, why & how. Tehran: Imam Sadegh University Publication. (Persian)
Samadi, P., Javadipour, M., & Lotfi, M. (2012). Pathology of physical education curriculum Based on Klein's Theory in Tehran. Educational New Thoughts, 9(4), 1-20. (Persian)
Ziaoddini Dashtkhaki, R. (2012). A study of physical education curriculum in secondary school from teachers’ and physical education experts’ point of view in Kerman Province (Unpublished master's thesis). Shahid Bahonar University of Kerman. (Persian)