بررسی نقش استفاده از رسانة اجتماعی و درگیری تحصیلی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان ورزشکار | ||
| مطالعات روانشناسی ورزشی | ||
| مقاله 4، دوره 10، شماره 37، مهر 1400، صفحه 69-84 اصل مقاله (528.57 K) | ||
| نوع مقاله: مطالعه پژوهشی اصیل | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/spsyj.2020.8476.1919 | ||
| نویسندگان | ||
| فریدون آزما* 1؛ رومینا گلچین2؛ میثم نوری3 | ||
| 1استادیار، گروه روانشناسی، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران | ||
| 2گروه روانشناسی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران | ||
| 3گروه روانشناسی، واحد علی آباد کتول، دانشگاه ازاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران | ||
| چکیده | ||
| پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش استفاده از رسانة اجتماعی و درگیری تحصیلی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان ورزشکار طراحی و اجرا گردید. روش پژوهش حاضر همبستگی بود. جامعة آماری پژوهش بازیکنان تیم های ملی دانش آموزی منتخب (فوتبال، فوتسال، هندبال، والیبال و کشتی) بودند. جهت بررسی متغیرهای پژوهش حاضر از مدل مفهومی الشویایبی و همکاران (2018) استفاده گردید. به منظور تحلیل داده های پژوهش حاضر از آزمون رگرسیون استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد استفاده از رسانة اجتماعی بر عملکرد تحصیلی تأثیری معنادار به میزان 894/0- دارد. نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد که در میان مؤلفه های درگیری تحصیلی، درگیری عاطفی بیشترین نقش را بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان ورزشکاران دارد. بدین صورت که در گام اول رگرسیون درگیری عاطفی توانایی پیشبینی 28 درصد عملکرد تحصیلی دانش آموزان ورزشکاران را داشت. | ||
| کلیدواژهها | ||
| رسانة اجتماعی؛ درگیری تحصیلی؛ عملکرد تحصیلی؛ ورزش | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,695 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 815 |
||
| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 342 |
| تعداد مقالات | 4,172 |
| تعداد مشاهده مقاله | 8,992,398 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,408,028 |