طراحی مدل استعدادیابی ورزش دانشآموزی با تأکید بر عوامل روانشناختی | ||
| مطالعات روانشناسی ورزشی | ||
| مقاله 5، دوره 11، شماره 40، تابستان 1401، صفحه 85-106 اصل مقاله (810.62 K) | ||
| نوع مقاله: مطالعه پژوهشی اصیل | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/spsyj.2021.10242.2133 | ||
| نویسندگان | ||
| بی تا قبادی1؛ شهاب بهرامی* 2؛ حسین عیدی3 | ||
| 1دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران | ||
| 2استادیار گروه مدیریت ورزشی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران | ||
| 3استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه رازی کرمانشاه، کرمانشاه، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل استعدادیابی در ورزش دانشآموزی با تأکید بر عوامل روانشناختی میباشد. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، ازنظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام مصاحبة میدانی، جامعة آماری پژوهش، معلمان ورزش باسابقه، اساتید دانشگاهی و محققین حوزة استعدادیابی در ورزش دانشآموزی و روانشناسان ورزشی بودند که این افراد، بهصورت هدفمند (از نوع معیاری) برای مصاحبههای کیفی در موضوع پژوهش انتخاب گردیدند (12 مصاحبه تا حد اشباع نظری ادامه یافت). در بخش دوم (کمی) بعد از گردآوری اطلاعات حاصل از پژوهش کیفی، اقدام به ساخت پرسشنامه نموده و این پرسشنامه (30 گویه و در قالب دو مؤلفههای روانی و ویژگیهای فردی) در بین معلمان ورزش شهر کرمانشاه توزیع گردید. نتایج نشان داد که 30 کد مفهومی و دو مقولة اصلی(فاکتورهای فردی و ویژگیهای روانی)، از مهمترین شاخصهای مدل استعدادیابی در ورزش دانشآموزی با تأکید بر عوامل روانشناختی میباشد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| ورزش دانشآموزی؛ استعدادیابی؛ عوامل روانی؛ ویژگیهای فردی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,635 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 735 |
||
| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 346 |
| تعداد مقالات | 4,204 |
| تعداد مشاهده مقاله | 9,272,712 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,532,079 |