عبداللهی, محمدحسن, زارعیان, حسین, غلامی ترکسلویه, سجاد, بویری شمی, رویا. (1400). تأثیر رسانههای اجتماعی و تصویر قیمتی ارائهشده در آنها بر قصد خرید مشتریان پوشاک ورزشی در دوران پاندمی کرونا. , 13(69), 247-267. doi: 10.22089/smrj.2021.9942.3290
محمدحسن عبداللهی; حسین زارعیان; سجاد غلامی ترکسلویه; رویا بویری شمی. "تأثیر رسانههای اجتماعی و تصویر قیمتی ارائهشده در آنها بر قصد خرید مشتریان پوشاک ورزشی در دوران پاندمی کرونا". , 13, 69, 1400, 247-267. doi: 10.22089/smrj.2021.9942.3290
عبداللهی, محمدحسن, زارعیان, حسین, غلامی ترکسلویه, سجاد, بویری شمی, رویا. (1400). 'تأثیر رسانههای اجتماعی و تصویر قیمتی ارائهشده در آنها بر قصد خرید مشتریان پوشاک ورزشی در دوران پاندمی کرونا', , 13(69), pp. 247-267. doi: 10.22089/smrj.2021.9942.3290
عبداللهی, محمدحسن, زارعیان, حسین, غلامی ترکسلویه, سجاد, بویری شمی, رویا. تأثیر رسانههای اجتماعی و تصویر قیمتی ارائهشده در آنها بر قصد خرید مشتریان پوشاک ورزشی در دوران پاندمی کرونا. , 1400; 13(69): 247-267. doi: 10.22089/smrj.2021.9942.3290
تأثیر رسانههای اجتماعی و تصویر قیمتی ارائهشده در آنها بر قصد خرید مشتریان پوشاک ورزشی در دوران پاندمی کرونا
1استادیار مدیریت ورزشی گروه تربیتبدنی و علوم ورزشی، دانشکدۀ علوم تربیتی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
2استادیار گروه مدیریت ورزشی، پژوهشگاه تربیتبدنی و علوم ورزشی، تهران، ایران
3استادیار گروه تربیتبدنی و علوم ورزشی، مؤسسۀ آموزش عالی آپادانا، شیراز، ایران
4کارشناسارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید چمران، اهواز، ایران
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر رسانههای اجتماعی و تصویر قیمتی ارائهشده در آنها بر قصد خرید مشتریان پوشاک ورزشی در دوران پاندمی کرونا انجام شد. روش پژوهش، توصیفی-همبستگی و از نظر هدف، کاربردی بود که به شکل میدانی انجام شد. استفادهکنندگان از پوشاک ورزشی جامعۀ آماری پژوهش بودند. 857 نفر که بهصورت تصادفی ساده انتخاب شده بودند، به سؤالهای پرسشنامۀ استاندارد چهارسؤالی تصویر قیمتی (لمبرت و همکاران، 2016)، پرسشنامۀ یازدهسؤالی رسانههای اجتماعی (کیم و کو، 2012) و پرسشنامۀ چهارسؤالی قصد خرید (اّل علوان، 2018) پاسخ دادند. برای روایی ترجمه از روش پیشرو-پسرو استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه به تأیید 15 تن از اساتید مدیریت ورزشی رسید. همچنین مقدار پایایی پرسشنامه مطلوب برآورد شد. تحلیل نتایج به روش معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزارهای لیزرل و اس.پی.اس.اس. انجام شد. نتایج نشان داد که رسانههای اجتماعی و همچنین تصویر قیمتی بر قصد خرید مشتریان پوشاک ورزشی در دوران پاندمی کرونا تأثیر دارند؛ ازاینرو پیشنهاد میشود فروشندگان پوشاک ورزشی با گسترش رسانههای اجتماعی خود و همچنین ارائۀ تصویر قیمتی مناسب و منصفانه، میزان فروش محصولات خود را افزایش دهند.
World Health Organization. (2020). Laboratory testing of human suspected cases of novel coronavirus (nCoV) infection: Interim guidance. Available at: https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/330374/WHO-2019-nCoV-laboratory-2020.1-eng.pdf (Accessed 10 January 2020).