ارائهی الگوی نقش آفرینی دانشکدههای علوم ورزشی کشور در ارتباط با جامعه | ||
| پژوهش در ورزش تربیتی | ||
| مقاله 3، دوره 9، شماره 22، خرداد 1400، صفحه 75-96 اصل مقاله (492.68 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/res.2019.7856.1734 | ||
| نویسندگان | ||
| ندا کرمی دارچامانی1؛ حسین عیدی* 2؛ شیرین زردشتیان2 | ||
| 1دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه رازی | ||
| 2استادیار دانشگاه رازی | ||
| چکیده | ||
| هدف از این پژوهش ارائه الگوی نقش آفرینی دانشکدههای علوم ورزشی کشور در ارتباط با جامعه بود. روش تحقیق کیفی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر اساتید و خبرگان دانشگاهی با تخصص ورزشی و غیر ورزشی آگاه به موضوع بودند. نمونه گیری به روش هدفمند و به تکنیک گلوله برفی بود. ابزار تحقیق مصاحبه بود که از 13 نفر به عمل آمد. روایی ابزار پژوهش (مصاحبه)، توسط مصاحبهشوندگان و سپس اساتید متخصص، مورد بررسی قرار گرفت و تأیید گردید و برای سنجش پایایی از روش توافق درون موضوعی استفاده شد که مطابق این روش مقدار پایایی برابر با 80/0 بود بر این اساس پایایی آزمون نیز مورد تایید واقع شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش نظریة برخاسته از دادهها استفاده شد. نتایج یافتههای حاصل از مصاحبههای نیمه ساختار یافته نشان داد که 5 مقوله اثر میتواند به عنوان شاخصهای نقش آفرینی دانشکدههای علوم ورزشی مورد نظر واقع شود. این 5 مقوله شامل: تولید علم و پرورش نیروی متخصص، آگاهی بخشی و سلامت جامعه، کسب و کار مبتنی بر ورزش، شکوفایی اجتماعی و خدمات میباشند. که این 5 مقوله خود شامل 13 مفهوم و 49 عامل یا کد باز هستند. بر اساس یافتههای این پژوهش نتیجه میگیریم که این شاخصها باید به بهترین شکل خود مورد توجه مدیران دانشکدهها واقع شوند و دانشکدهها با توجه به این مقولات میتوانند به برنامهریزی در مورد اثر گذاری خود بر جامعه اقدام نمایند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| الگو؛ علوم ورزشی؛ جامعه؛ ورزش | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 6,120 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 457 |
||
| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 342 |
| تعداد مقالات | 4,179 |
| تعداد مشاهده مقاله | 9,052,893 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,424,110 |