ایزدفر, وحید, شریفی فر, فریده, محمدکاظمی, رضا. (1400). شناسایی و اولویت بندی شاخص های مدل کسب و کار در آکادمی ملی ژیمناستیک. , 13(69), 95-132. doi: 10.22089/smrj.2021.9146.3100
وحید ایزدفر; فریده شریفی فر; رضا محمدکاظمی. "شناسایی و اولویت بندی شاخص های مدل کسب و کار در آکادمی ملی ژیمناستیک". , 13, 69, 1400, 95-132. doi: 10.22089/smrj.2021.9146.3100
ایزدفر, وحید, شریفی فر, فریده, محمدکاظمی, رضا. (1400). 'شناسایی و اولویت بندی شاخص های مدل کسب و کار در آکادمی ملی ژیمناستیک', , 13(69), pp. 95-132. doi: 10.22089/smrj.2021.9146.3100
ایزدفر, وحید, شریفی فر, فریده, محمدکاظمی, رضا. شناسایی و اولویت بندی شاخص های مدل کسب و کار در آکادمی ملی ژیمناستیک. , 1400; 13(69): 95-132. doi: 10.22089/smrj.2021.9146.3100
شناسایی و اولویت بندی شاخص های مدل کسب و کار در آکادمی ملی ژیمناستیک
1دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشکدۀ تربیتبدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
2استادیار مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیتبدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
3دانشیار دانشکدۀ کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
چکیده
هدف از تحقیق حاضر ارائه مدل کسب و کار و مقایسه زوجی ابعاد مدل در آکادمیهای ورزشی از دیدگاه خبرگان این حوزه میباشد. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات پراگماتیسم، به لحاظ هدف کاربردی، رویکرد تحقیق آمیخته و نحوه گردآوری دادهها بهصورت مصاحبههای عمیق و نیمه ساختار یافته و در بخش کمی بهصورت توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری در بخش کیفی و کمی تحقیق مجموعاً 25 نفر شامل کارآفرینان، صاحبان کسبوکارهای ورزشی، مدیران آکادمیهای ورزشی، روسای فدراسیونهای ورزشی و مدیران آکادمی ملی المپیک میباشد که با استفاده از راهبرد نمونهگیری هدفمند و گلوله برفی د انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی و کدگذاری باز، محوری و انتخابی بوسیله نرمافزار Maxqda ویرایش 18 صورت گرفت که 9 مؤلفه اصلی و 45 مقوله محوری کشف و احصاء گردید. سپس در بخش کمی با استفاده از روش AHP به اولویتبندی مؤلفههای اصلی و مقولههای پیشنهاد شده بخش قبلی پرداخته شد. با استفاده از مقایسه زوجی و رتبهبندی به شیوه سلسله مراتبی، بعد ارزش پیشنهادی و بخش مشتریان از با اهمیتترین و ابعاد شرکای کلیدی و ساختار هزینه بهعنوان کم اهمیتترین ابعاد شناخته شد. ارائه خدمات به مشتری و نیز توجه مستمر به شناسایی فرصتهای آینده میتواند منجر به توسعه و رونق کسب و کارهای خدمات ورزشی شود. این توسعه علاوه بر توسعه اقتصادی و مالی در جامعه میتواند با علاقهمند کردن بخش بیشتری از افراد به ورزش و تندرستی در کشور را بهبود قابل ملاحظهای بخشد.
Toytari, P., Rajala, R., Ollandt, N., & Keranen, N. (2017). A value proposition development framework for industrial service. In Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System Sciences (Vol. 2017-January, pp. 1613–1622). IEEE Computer Society. https://doi.org/10.24251/hicss.2017.195