فتحی رضائی, زهرا, خداداده, الهام, زمانی, سید حجت. (1401). ارتباط جو خودمحور و تکلیفمحور در کلاس ورزش با انواع مختلف انگیزش در دانشآموزان دختر نوجوان: رویکردی بر نظریههای خودمختاری و هدف پیشرفت. , 11(40), 1-18. doi: 10.22089/spsyj.2020.9109.1986
زهرا فتحی رضائی; الهام خداداده; سید حجت زمانی. "ارتباط جو خودمحور و تکلیفمحور در کلاس ورزش با انواع مختلف انگیزش در دانشآموزان دختر نوجوان: رویکردی بر نظریههای خودمختاری و هدف پیشرفت". , 11, 40, 1401, 1-18. doi: 10.22089/spsyj.2020.9109.1986
فتحی رضائی, زهرا, خداداده, الهام, زمانی, سید حجت. (1401). 'ارتباط جو خودمحور و تکلیفمحور در کلاس ورزش با انواع مختلف انگیزش در دانشآموزان دختر نوجوان: رویکردی بر نظریههای خودمختاری و هدف پیشرفت', , 11(40), pp. 1-18. doi: 10.22089/spsyj.2020.9109.1986
فتحی رضائی, زهرا, خداداده, الهام, زمانی, سید حجت. ارتباط جو خودمحور و تکلیفمحور در کلاس ورزش با انواع مختلف انگیزش در دانشآموزان دختر نوجوان: رویکردی بر نظریههای خودمختاری و هدف پیشرفت. , 1401; 11(40): 1-18. doi: 10.22089/spsyj.2020.9109.1986
ارتباط جو خودمحور و تکلیفمحور در کلاس ورزش با انواع مختلف انگیزش در دانشآموزان دختر نوجوان: رویکردی بر نظریههای خودمختاری و هدف پیشرفت
هدف از پژوهش حاضر، تعیین ارتباط بین جو انگیزشی ادراکشده و پیوستار انگیزش در دانشآموزان دختر نوجوان بود. این پژوهش به روش توصیفی و همبستگی انجام شد. جامعۀ آماری این پژوهش کلیۀ دانشآموزان دختر مقطع متوسطۀ استان آذربایجان شرقی بود که 221 نفر به عنوان نمونۀ تحقیق به شیوۀ نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند. به منظور جمعآوری اطلاعات از پرسشنامههای تنظیم رفتار ورزشی و فضای انگیزشی ادراکشده در ورزش استفاده شد. نتایج نشان داد که بین جو انگیزشی و عدم انگیزه ارتباط معناداری وجود دارد. همچنین بین جو خودمحور و انگیزۀ بیرونی و تنظیم درون فکنی شده و نیز بین جو تکلیفمحور و انگیزۀ درونی و تنظیم شناسایی شده رابطۀ معناداری مشاهده شد. به عبارتی در جو تکلیفمحور و جو خودمحور هر دو در مدل مورد استفاده 6 درصد از تغیرات تنظیم بیرونی را، 2 درصد از تغییرات تنظیم متمایل درونی، 14 درصد از تغییرات تنظیم شناسایی شده، 12 درصد انگیزۀدرونی و 11 درصد عدم انگیزه را بدرستی پیشبینی میکنند. بر این اساس و به صورت کلی میتوان گفت جو انگیزشی ادراکشده عاملی مهم و پیشبینی کنندۀ نوع انگیزۀ به وجودآمده برای انجام ورزش در دانشآموزان دختر نوجوان است.