طراحی مدل سلامت دانش آموزان مبتنی بر ورزش با نگاه به افق 1404 | ||
| پژوهش در ورزش تربیتی | ||
| مقاله 3، دوره 9، شماره 23، شهریور 1400، صفحه 73-98 اصل مقاله (1.23 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/res.2020.8294.1790 | ||
| نویسندگان | ||
| علیرضا سواری1؛ شهاب بهرامی* 2؛ حسین عیدی* 3 | ||
| 1دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران | ||
| 2استادیار گروه مدیریت ورزشی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران | ||
| 3استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه رازی | ||
| چکیده | ||
| هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل سلامت دانشآموزان مبتنی بر ورزش با نگاه به افق 1404 میباشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوة گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام مصاحبة میدانی، جامعة آماری پژوهش، اساتید برجسته حوزة مدیریت ورزشی متخصص در ورزش مدارس، معلمان ورزش نخبة کشوری و همچنین مدیران ورزش آموزشوپرورش کشور بودند که این افراد، به صورت هدفمند و گلولهبرفی برای مصاحبههای کیفی در موضوع پژوهش انتخاب گردیدند (16 مصاحبه با 14 نفر و تا حد اشباع نظری ادامه یافت). در بخش دوم (کمی) بعد از گردآوری اطلاعات حاصل از پژوهش کیفی، اقدام به ساخت پرسشنامه نموده و این پرسشنامه (34 گویه و در قالب شش مؤلفه، عوامل فرهنگی اجتماعی، عوامل فردی، عوامل اقتصادی، امکانات، ساختاری، مدیریتی و انگیزشی) در بین دانشآموزان دختر و پسر پایة دهم ناحیة دو کرمانشاه توزیع گردید. از شاخصهای کشیدگی و چولگی به منظور بررسی توزیع دادهها (طبیعی و یا غیرطبیعی بودن) استفاده و برای بررسی و پاسخ به سؤالات پژوهش و رسم و تدوین مدل اندازه-گیری و مدل ساختاری از نرمافزارهای اس پی اس اس نسخة 24، پی ال اس نسخة 2.0 و نرم افزار کیو آیدی ماکس نسخة پرو استفاده شد. نتایج نشان داد که هر یک از عوامل انگیزشی، عوامل فردی، امکانات، ساختاری و مدیریتی، فرهنگی-اجتماعی و عوامل اقتصادی به ترتیب از عوامل مدل سلامت دانشآموزان مبتنی بر ورزش با نگاه به افق 1404 میباشد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| فرهنگی- اجتماعی؛ مدیریتی؛ امکانات؛ اقتصادی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 6,024 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 621 |
||
| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 341 |
| تعداد مقالات | 4,157 |
| تعداد مشاهده مقاله | 8,881,454 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,357,839 |