| ارتباط احساس تعلق به مدرسه و موفقیت تحصیلی در دانشآموزان ورزشکار: بررسی نقش میانجیگری سرسختی تحصیلی | ||
| مطالعات روانشناسی ورزشی | ||
| مقاله 8، دوره 8، شماره 29، آذر 1398، صفحه 123-137 اصل مقاله (1.03 M) | ||
| نوع مقاله: مطالعه پژوهشی اصیل | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/spsyj.2019.7264.1773 | ||
| نویسندگان | ||
| مهلا یزدان پور1؛ جعفر برقی مقدم* 2؛ حسام الدین میرصمدی2 | ||
| 1گروه روانشناسی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران | ||
| 2گروه تربیت بدنی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران | ||
| چکیده | ||
| پژوهش حاضر با هدف ارتباط احساس تعلق به مدرسه و موفقیت تحصیلی در دانشآموزان ورزشکاران با نقش میانجیگری سرسختی تحصیلی اجرا گردید. روش پژوهش کاربردی از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعۀ آماری پژوهش کلیۀ دانشآموزان شرکتکننده در سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانشآموزان کشور در شهر قم بود. گردآوری اطلاعات به صورت میدانی و با استفاده از ابزار پرسشنامه بود. نتایج نشان داد احساس تعلق به مدرسه سبب بهبود موفقیت تحصیلی دانشآموزان ورزشکار نمیگردد. نتایج همچنین نشان داد سرسختی تحصیلی نقش میانجیگری میان احساس تعلق به مدرسه و موفقیت تحصیلی دانشآموزان ورزشکاران را دارا است. با توجه به نتایج مشخص گردید موفقیت تحصیلی دانشآموزان ورزشکار نیازمند بهبود سرسختی تحصیلی است. لذا متناسبسازی محیط ورزشی دانشآموزان جهت بهبود سرسختی تحصیلی آنان میتواند موفقیت تحصیلی را تسهیل نماید. | ||
| کلیدواژهها | ||
| تعلق به مدرسه؛ موفقیت تحصیلی؛ سرسختی تحصیلی؛ ورزشکاران | ||
| مراجع | ||
|  | ||
| آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,877 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 964 | ||
| تعداد نشریات | 8 | 
| تعداد شمارهها | 341 | 
| تعداد مقالات | 4,157 | 
| تعداد مشاهده مقاله | 8,935,011 | 
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,386,889 |