تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 308 |
تعداد مقالات | 3,865 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,610,288 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,738,747 |
تاثیر رویکرد معلم محور وجو تبحر گرا بر سطح فعالیت بدنی دانش آموزان دختر زیر ۸ سال | ||
پژوهش در ورزش تربیتی | ||
مقاله 5، دوره 7، شماره 17، مهر 1398، صفحه 101-120 اصل مقاله (1 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/res.2019.6157.1501 | ||
نویسندگان | ||
معصومه قهرمان شهرکی1؛ فرهاد قدیری* 2؛ عباس بهرام3 | ||
1کارشناس ارشد رفتار حرکتی دانشگاه فرهنگیان | ||
2استادیار رفتار حرکتی دانشگاه خوارزمی | ||
3استاد دانشگاه خوارزمی | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش بررسی تأثیر جو تبحرگرا و معلم محور بر سطح فعالیتبدنی دانشآموزان دختر زیر 8 سال شهرکرد بود. راهبرد این تحقیق نیمه تجربی و از لحاظ هدف کاربردی میباشد که با استفاده از طرح پیشآزمون-پسآزمون همراه با گروه کنترل انجام شد. تعداد 60 دانشآموز دختر به روش نمونهگیری در دسترس از مدارس ابتدایی شهرستان شهرکرد انتخاب و به صورت تصادفی در سه گروه جوانگیزشی تبحرگرا، رویکرد معلممحور و گروه کنترل قرار گرفتند. در مرحله پیشآزمون میزان فعالیتبدنی کودکان با استفاده از گام شمار ثبت شد. برنامه مداخله در طی 12 جلسه صورت گرفت. بعد از اتمام دوره مداخله، پسآزمون گرفته شد. از آزمون تحلیل واریانس یکراهه و تحلیل واریانس مرکب جهت مقایسه اثرات درونگروهی و بینگروهی استفاده شد. نتایج نشان داد که در مرحله پیشآزمون بین گروهها تفاوت معناداری وجود ندارد (05/0 | ||
کلیدواژهها | ||
جو تبحر گرا؛ معلم محور؛ فعالیت بدنی؛ جو انگیزشی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,860 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 712 |