تحلیل مدل ارتباطی هویت، اصالت، عشق و قدرت اجتماعی برند المپیادهای ورزشی دانشجویان | ||
| پژوهش در ورزش تربیتی | ||
| مقاله 56، دوره 8، شماره 19، شهریور 1399، صفحه 163-178 اصل مقاله (1.02 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/res.2019.6307.1521 | ||
| نویسندگان | ||
| محمد کشتی دار* 1؛ داود مودی2؛ نازنین قاسمی3 | ||
| 1دانشیار مدیریت ورزش، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهد | ||
| 2دانشجوی دکتری مدیریت ورزش، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهد | ||
| 3کارشناس ارشد مدیریت ورزش، دانشگاه پیام نور تهران | ||
| چکیده | ||
| هدف از پژوهش حاضر، بررسی تحلیل مدل ارتباطی هویت ، اصالت، عشق و قدرت اجتماعی برند المپیادهای ورزشی دانشجویان دختر بود. روش تحقیق از نوع توصیفی – همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق را کلیه دانشجویان ورزشکار شرکتکننده در چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر کشور به تعداد 2000 نفر تشکیل دادند؛ که نمونه بهصورت خوشهای چند مرحله تصادفی و با استفاده از جدول مورگان از بین دانشجویان به تعداد 320 نفر انتخاب گردید. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه های استاندارد هویت برند میل و اشفورس (1992)؛ عشق به برند آلبرت (2010)؛ اصالت برند کادیرو (2010) و پرسشنامه قدرت اجتماعی برند کرسنو و همکاران (2009) بود. روایی پرسشنامهها به تأیید 10 نفر از خبرگان ورزشی رسید و پایایی آنها در یک آزمون مقدماتی با 30 آزمودنی و با آلفای کرونباخ برای پرسشنامه هویت برند(79/0 )، عشق به برند (84/0)، اصالت برند (94/0 ) و قدرت اجتماعی برند (80/0) محاسبه شد. برای تجزیهوتحلیل نتایج دادهها از آزمون های کلموگروف-اسمیرنف و معادلات ساختاری با نرمافزار اس.پی.اس.اس، آموس نسخه 22 استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که هویت و اصالت برند تأثیر معناداری در عشق به برند و قدرت اجتماعی برند المپیادهای ورزشی دارند. از اینرو ایجاد برند باریشهی قوی زمینه احساسات شدید را به وجود آورده و قدرت اجتماعی آن افزایش میابد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| هویت برند؛ عشق به برند؛ اصالت برند؛ قدرت اجتماعی برند؛ المپیادهای ورزشی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 6,176 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 697 |
||
| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 342 |
| تعداد مقالات | 4,177 |
| تعداد مشاهده مقاله | 9,030,042 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,417,124 |