مقایسة اثربخشی روش آموزش ورزش و روش سنتی در آموزش والیبال بر متغیرهای دانش و اشتیاق دانشآموزان | ||
| مطالعات روانشناسی ورزشی | ||
| مقاله 4، دوره 8، شماره 28، مرداد 1398، صفحه 43-50 اصل مقاله (885.38 K) | ||
| نوع مقاله: مطالعه پژوهشی اصیل | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/spsyj.2018.4976.1519 | ||
| نویسندگان | ||
| محمد نیکروان* 1؛ علی محمد صفانیا1؛ علی زارعی2 | ||
| 1گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
| 2گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف این پژوهش مقایسۀ اثربخشی روش آموزش ورزش و روش سنتی در آموزش والیبال بر متغیرهای دانش و اشتیاق دانشآموزان پسر بود که به صورت نیمه تجربی به انجام رسید. 36 دانشآموز به صورت غیر تصادفی و به عنوان نمونه در دسترس انتخاب و به دو گروه هجده نفره در قالب آموزش ورزش و سنتی تقسیم شدند و به مدت 12 جلسه تحت آموزش والیبال قرار گرفتند. از پرسشنامۀ 25 سوالی اشتیاق و پرسشنامۀ 20 سوالی دانش عمومیو تخصصی والیبال جهت جمعآوری داده ها در مراحل پیشآزمون و پسآزمون استفاده شد. نتایج نشان داد روش آموزش ورزش به شکل معناداری سبب افزایش سطح دانش و اشتیاق دانشآموزان نسبت به روش سنتی شد. به نظر میرسد دلیل آن مشارکت فعال دانشآموزان در فرآیند برنامهریزی، تصمیمگیری و اجرای برنامه آموزشی در این روش باشد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آموزش ورزش؛ روش سنتی؛ دانش؛ اشتیاق؛ والیبال | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,432 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 672 |
||
| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 341 |
| تعداد مقالات | 4,154 |
| تعداد مشاهده مقاله | 8,826,581 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,311,936 |