تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 306 |
تعداد مقالات | 3,832 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,255,920 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,696,869 |
مقایسة اثربخشی روش آموزش ورزش و روش سنتی در آموزش والیبال بر متغیرهای دانش و اشتیاق دانشآموزان | ||
مطالعات روانشناسی ورزشی | ||
مقاله 4، دوره 8، شماره 28، مرداد 1398، صفحه 43-50 اصل مقاله (885.38 K) | ||
نوع مقاله: مطالعه پژوهشی اصیل | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/spsyj.2018.4976.1519 | ||
نویسندگان | ||
محمد نیکروان* 1؛ علی محمد صفانیا1؛ علی زارعی2 | ||
1گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
2گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش مقایسۀ اثربخشی روش آموزش ورزش و روش سنتی در آموزش والیبال بر متغیرهای دانش و اشتیاق دانشآموزان پسر بود که به صورت نیمه تجربی به انجام رسید. 36 دانشآموز به صورت غیر تصادفی و به عنوان نمونه در دسترس انتخاب و به دو گروه هجده نفره در قالب آموزش ورزش و سنتی تقسیم شدند و به مدت 12 جلسه تحت آموزش والیبال قرار گرفتند. از پرسشنامۀ 25 سوالی اشتیاق و پرسشنامۀ 20 سوالی دانش عمومیو تخصصی والیبال جهت جمعآوری داده ها در مراحل پیشآزمون و پسآزمون استفاده شد. نتایج نشان داد روش آموزش ورزش به شکل معناداری سبب افزایش سطح دانش و اشتیاق دانشآموزان نسبت به روش سنتی شد. به نظر میرسد دلیل آن مشارکت فعال دانشآموزان در فرآیند برنامهریزی، تصمیمگیری و اجرای برنامه آموزشی در این روش باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش ورزش؛ روش سنتی؛ دانش؛ اشتیاق؛ والیبال | ||
مراجع | ||
1. Azad, Ahmad (2007). Fundamentals of Physical Education and Sports. Nour Research Institute. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,242 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 499 |