ساختاریابی مدل سواد بدنی دردختران 10 سالة ناحیة یک شهرستان اهواز | ||
مطالعات روانشناسی ورزشی | ||
مقاله 1، دوره 8، شماره 28، مرداد 1398، صفحه 1-12 اصل مقاله (853.42 K) | ||
نوع مقاله: مطالعه پژوهشی اصیل | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/spsyj.2019.2516.1268 | ||
نویسندگان | ||
مریم میرعالی* 1؛ عباس بهرام2؛ فرهاد قدیری3 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه خوارزمی تهران | ||
2استاد دانشگاه خوارزمی تهران | ||
3دانشیار دانشگاه خوارزمی تهران | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش، تعیین ارتباط میزان فعالیت بدنی با زیرسازههای تشکیلدهندة سواد بدنی (درک و دانش، انگیزش و شایستگی بدنی) دختران 10 سالة ناحیة یک شهر اهواز بود. ازمیان کل جمعیت دانشآموزی این ناحیه، دو مدرسه با بیشترین تعداد دانشآموز در این محدودة سنی انتخاب شدند. تعداد 220 نفر واجد شرایط برای انجام پژوهش دعوت به همکاری شدند. تحلیل دادهها از رگرسیون چندگانه و همبستگی پیرسون نشان داد که عوامل سواد بدنی، انگیزش و شایستگی بدنی با میزان فعالیت بدنی ارتباط معناداری نداشتند و فقط دانش نظری قابلیت پیشگویی مناسبی برای فعالیت بدنی شرکتکنندگان داشت. نتایج نشان داد که برای افزایش میزان فعالیت بدنی دانشآموزان دختر در مدارس ابتدایی، به همان اندازه که بر فعالیت عملی تأکید میشود، به دانش نظری نیز باید توجه شود. | ||
کلیدواژهها | ||
سواد بدنی؛ انگیزش؛ دانش؛ شایستگی بدنی؛ فعالیت بدنی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,643 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 967 |
تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 341 |
تعداد مقالات | 4,154 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,826,883 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,312,091 |