تأثیر بازی های توجهی، تمرین بدنی و تمرینات ترکیبی بر انواع توجه و کارکردهای شناختی کودکان بیش فعال/ نقص توجه | ||
| مطالعات روانشناسی ورزشی | ||
| مقاله 6، دوره 8، شماره 27، فروردین 1398، صفحه 81-98 اصل مقاله (1.01 M) | ||
| نوع مقاله: مطالعه پژوهشی اصیل | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/spsyj.2018.5495.1572 | ||
| نویسندگان | ||
| مهدیه اسلامی نصرت آبادی1؛ مهدی نمازی زاده* 2؛ سید محمد کاظم واعظ موسوی3؛ امیر شمس4 | ||
| 1آموزگار تربیت بدنی. آموزش و پرورش | ||
| 2مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان | ||
| 3دانشگاه جامع امام حسین (ع) | ||
| 4دبیر علمی | ||
| چکیده | ||
| هدف از این پژوهش بررسی تأثیر بازیهای توجهی، تمرین بدنی و تمرینات ترکیبی (بازیهای توجهی+ تمرین بدنی) بر انواع توجه و کارکردهای شناختی کودکان بیش فعال از نوع نقص توجه بود. به این منظور 40 کودک 9 تا 12 سال انتخاب شدند که به صورت تصادفی در چهار گروه تمرین بدنی، بازیهای توجهی، تمرینات ترکیبی و گروه کنترل توزیع شدند. شرکتکنندگان بر اساس گروهبندی ذکر شده به مدت 16 جلسه و هر جلسه به مدت 60 دقیقه به تمرین پرداختند. شرکتکنندگان پس آزمون را 24 و 72 ساعت بعد اجرا کردند. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که تقریبا در تمامی خرده آزمونها گروه ترکیبی از سایر دو گروه تجربی دیگر بهتر عمل کرده است. این نتایج با توجه به استفاده از فواید دو حالت تمرینی دیگر در تمرین ترکیبی توجیه شدند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| تمرین بدنی؛ بازیهای توجهی؛ بیشفعالی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,233 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,014 |
||
| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 342 |
| تعداد مقالات | 4,177 |
| تعداد مشاهده مقاله | 9,016,740 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,413,055 |