تاثیر یادگیری مشاهدهای بر ترویج رفتار فراشناختی دانش آموزان | ||
| پژوهش در ورزش تربیتی | ||
| مقاله 1، دوره 6، شماره 15، آذر 1397، صفحه 17-30 اصل مقاله (684.48 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/res.2017.4625.1346 | ||
| نویسندگان | ||
| سپیده حامدی1؛ یهروز عبدلی* 2؛ علیرضا فارسی2 | ||
| 1دانشجوی دکتری رفتار حرکتی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی | ||
| 2دانشیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی | ||
| چکیده | ||
| هدف از این مطالعه بررسی اثربخشی یادگیری مشاهدهای بر ترویج رفتارهای فراشناختی دانش آموزان در تکلیف چیپ فوتبال بود. چهل و دو دانش آموز داوطلب 11 تا 13 سال از منطقه 2 شهر تهران در این پژوهش شرکت کردند. شرکت کنندگان به صورت تصادفی به سه گروه کنترل، مشاهده الگوی ماهر و مشاهده الگوی ماهر به همراه فعالیت فراشناختی تقسیم شدند. میزان فعالیت فراشناخت با استفاده از پر کردن پرسشنامه فراشناخت توسط دانش آموزان قبل و بعد از مداخله ارزیابی شد. جهت تحلیل داده ها از آزمون مقایسه زوجی، آنوا و آزمون تعقیبی استفاده شد. نتایج تفاوت معناداری را بین پیش آزمون و پس آزمون نشان داد. بررسی نتایج حاکی از این است که علاوه بر تاثیر استراتژی های فراشناختی بر بهبود رفتار فراشناختی، یادگیری مشاهدهای نیز یکی از راه های تاثیرگذار برای بهبود رفتار فراشناختی در کلاس درس تربیت بدنی می باشد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| الگودهی؛ فراشناخت؛ مهارت حرکتی؛ یادگیری مشاهده ای | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 6,401 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,405 |
||
| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 341 |
| تعداد مقالات | 4,155 |
| تعداد مشاهده مقاله | 8,841,318 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,328,467 |