تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 308 |
تعداد مقالات | 3,860 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,560,119 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,731,452 |
طراحی الگوی عوامل موثر بر بلوغ دانشی کارکنان معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با استفاده از الگوی نقشه شناختی-فازی | ||
پژوهش در ورزش تربیتی | ||
مقاله 8، دوره 6، شماره 15، آذر 1397، صفحه 161-178 اصل مقاله (883.98 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/res.2017.4659.1348 | ||
نویسندگان | ||
محمد رواسی زاده* 1؛ زهرا نوبخت رمضانی2؛ شهاب بهرامی3 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات، تهران | ||
2استادیار گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه ازاد اسلامی قزوین | ||
3استادیار دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه | ||
چکیده | ||
هدف از انجام این پژوهش طراحی الگوی عوامل موثر بر بلوغ دانشی کارکنان معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با استفاده از الگوی FCM بوده است. روش پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش جمع آوری داده ها پیمایشی بود. ابزار اندازه گیری تحقیق پرسشنامه بود که روایی صوری و محتوایی آن بوسیله پنج نفر از خبرگان حوزه مدیریت تایید گردید. با مرور پژوهشهای پیشین و همچنین بهرهگیری از نظرات خبرگان، ابتدا 17 متغیر تأثیرگذار بلوغ دانشی شناسایی گردید. سپس این متغیرها جهت وزن دهی در قالب پرسشنامه ای در اختیار اعضای گروه کانونی قرار گرفت و از میان 17 متغیر مذکور، 10 متغیر با توجه به وزن و اهمیت استخراج گردید و در قالب پرسشنامهای فازی جهت وزن دهی در اختیار 8 نفر از مدیران (گروه کانونی) قرار گرفت . نتایج این تحقیق نشان داد که عوامل خلاقیت، تحصیلات، انگیزه درونی، تجربه، رهبری، فرهنگ سازمانی، ساختار سازمانی، استراتژی های سازمانی، مدیریت اطلاعات و ارتباطات سازمانی، و مدیریت منابع انسانی بعنوان عوامل اصلی موثر بر بلوغ دانشی کارکنان از دیدگاه خبرگان شناخته شده اند. | ||
کلیدواژهها | ||
بلوغ دانشی؛ معاونت تربیت بدنی و سلامت؛ الگوی شناختی-فازی | ||
مراجع | ||
2. Hariharan, A. (2008). Knowledge management: Strategic tool. Journal of Knowledge Management, 82(2), 52-63.3. Hatami, S., Saboonchi, R., & Sobhani, Y. (2015). Presenting a model of key factors of knowledge management success to increase organizational creativity and learning inMinistry of Sport and Youth of the Islamic Republic of Iran. Journal of Sport Management , 7(3), 253-266. (Persian).
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,917 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 736 |