طراحی الگوی عوامل موثر بر بلوغ دانشی کارکنان معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با استفاده از الگوی نقشه شناختی-فازی | ||
| پژوهش در ورزش تربیتی | ||
| مقاله 8، دوره 6، شماره 15، آذر 1397، صفحه 161-178 اصل مقاله (883.98 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/res.2017.4659.1348 | ||
| نویسندگان | ||
| محمد رواسی زاده* 1؛ زهرا نوبخت رمضانی2؛ شهاب بهرامی3 | ||
| 1دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات، تهران | ||
| 2استادیار گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه ازاد اسلامی قزوین | ||
| 3استادیار دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه | ||
| چکیده | ||
| هدف از انجام این پژوهش طراحی الگوی عوامل موثر بر بلوغ دانشی کارکنان معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با استفاده از الگوی FCM بوده است. روش پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش جمع آوری داده ها پیمایشی بود. ابزار اندازه گیری تحقیق پرسشنامه بود که روایی صوری و محتوایی آن بوسیله پنج نفر از خبرگان حوزه مدیریت تایید گردید. با مرور پژوهشهای پیشین و همچنین بهرهگیری از نظرات خبرگان، ابتدا 17 متغیر تأثیرگذار بلوغ دانشی شناسایی گردید. سپس این متغیرها جهت وزن دهی در قالب پرسشنامه ای در اختیار اعضای گروه کانونی قرار گرفت و از میان 17 متغیر مذکور، 10 متغیر با توجه به وزن و اهمیت استخراج گردید و در قالب پرسشنامهای فازی جهت وزن دهی در اختیار 8 نفر از مدیران (گروه کانونی) قرار گرفت . نتایج این تحقیق نشان داد که عوامل خلاقیت، تحصیلات، انگیزه درونی، تجربه، رهبری، فرهنگ سازمانی، ساختار سازمانی، استراتژی های سازمانی، مدیریت اطلاعات و ارتباطات سازمانی، و مدیریت منابع انسانی بعنوان عوامل اصلی موثر بر بلوغ دانشی کارکنان از دیدگاه خبرگان شناخته شده اند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| بلوغ دانشی؛ معاونت تربیت بدنی و سلامت؛ الگوی شناختی-فازی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 5,022 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 829 |
||
| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 341 |
| تعداد مقالات | 4,155 |
| تعداد مشاهده مقاله | 8,841,329 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,328,480 |