نقش واسطهای عزتنفس درتأثیر بازخورد هنجاری بر یادگیری مهارت سرویس بدمینتون | ||
| مطالعات روانشناسی ورزشی | ||
| مقاله 12، دوره 7، شماره 23، اردیبهشت 1397، صفحه 205-218 اصل مقاله (1.12 M) | ||
| نوع مقاله: مطالعه پژوهشی اصیل | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/spsyj.2018.5404.1560 | ||
| نویسندگان | ||
| فرشید طهماسبی* 1؛ علی نقدی فتح آبادی2 | ||
| 1استادیار رفتار حرکتی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | ||
| 2کارشناس ارشد رفتار حرکتی، دانشگاه شهید چمران اهواز | ||
| چکیده | ||
| بازخورد هنجاری درنتیجة یادگیری بهتر باعث افزایش خودکارآمدی، خودواکنشی مثبت و علاقه به تکلیف میشود. این پژوهش با هدف تعیین تأثیر بازخورد هنجاری در افراد با عزتنفس بالا و پایین در یادگیری سرویس بلند بدمینتون انجام شد. تعداد 60 نفر از دانشجویان پسر دانشگاه پیامنور دلفان به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. برای همگنکردن شرکتکنندگان، یک مرحله پیشآزمون 10 کوششی اجرا شد و براساس امتیاز بهدستآمده و پرسشنامة عزتنفس کوپر، شرکتکنندگان در چهار گروه 15 نفری بهصورت تصادفی قرار گرفتند و بهمدت 12 جلسه تمرین کردند. 48 ساعت پس از آزمون اکتساب، آزمون یادداری اجرا شد و نتایج ثبت گردید. نتایج نشان داد که ارائة بازخورد هنجاری مثبت در افراد با عزتنفس بالا، اثر تسهیلکنندهتری بر یادگیری مهارت سرویس بلند بدمینتون در مراحل اکتساب و یادداری دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| اکتساب؛ بازخورد هنجاری؛ سرویس بدمینتون؛ عزتنفس؛ یادداری | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 893 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 581 |
||
| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 342 |
| تعداد مقالات | 4,177 |
| تعداد مشاهده مقاله | 9,022,309 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,414,485 |