نقش امید در تعامل با جنسیت در خودکارآمدی ورزشکاران | ||
| مطالعات روانشناسی ورزشی | ||
| مقاله 1، دوره 2، شماره 3، 1392، صفحه 12-1 اصل مقاله (211.83 K) | ||
| نوع مقاله: مطالعه پژوهشی اصیل | ||
| چکیده | ||
| هدف مطالعة حاضر بررسی نقش امید در تعامل با جنسیت در خودکارآمدی دانشجویان ورزشکار دانشگاه محقق اردبیلی است. جامعة آماری شامل تمام دانشجویان ورزشکار دختر و پسر مشغول به تحصیل در نیمسال اول سال تحصیلی90- 1389 در دانشگاه محقق اردبیلی میباشد. نمونههای آماری شامل 120 پسر و 120 دختر با میانگین سنی 35/2 ± 7/23 سال بود که با استفاده از فرمول کوکران و با روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. . دادههای پژوهش به صورت میدانی و با استفاده از آزمون امید بزرگسالان اسنایدر و همکاران و پرسشنامة خودکارآمدی مارک شیرر و جیمز مادوکس جمعآوری شد. دادهها با استفاده از روش تحلیل واریانس دو عاملی بررسی و نتایج پژوهش نشان داد: دانشجویان ورزشکار پسر نسبت به دانشجویان ورزشکار دختر، خودکارآمدی بیشتری دارند. بین خودکارآمدی دانشجویان ورزشکار دارای سطوح مختلف امید، تفاوت وجود دارد و امید، در تعامل با جنسیت بر خودکارآمدی تأثیر دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| امید؛ خودکارآمدی؛ ورزش | ||
| اصل مقاله | ||
|
| ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,724 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,685 |
||
| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 346 |
| تعداد مقالات | 4,204 |
| تعداد مشاهده مقاله | 9,273,946 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,532,952 |