استقرار ارزشیابی هماهنگ و متمرکز درس تربیتبدنی در مدارس: یک مطالعة کیفی | ||
| پژوهش در ورزش تربیتی | ||
| مقاله 2، دوره 6، شماره 14، خرداد 1397، صفحه 45-66 اصل مقاله (859.33 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/res.2017.4239.1306 | ||
| نویسندگان | ||
| زهرا تسلیمی* 1؛ حسین بابوئی2 | ||
| 1دکتری مدیریت ورزشی، مدرس دانشگاه فرهنگیان | ||
| 2دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی | ||
| چکیده | ||
| ارزشیابی، فرایند منظم و منسجمی برای مشخصکردن میزان پیشرفت دانشآموزان در مسیر رسیدن به هدفهای آموزشی و پرورشی است. هدف پژوهش حاضر، مطالعة استقرار ارزشیابی هماهنگ و متمرکز درس تربیتبدنی در مدارس بود. روش پژوهش کیفی بود که با رویکرد نظریة دادهبنیاد انجام شده است. گردآوری دادهها به روشهای متعددی مانند مصاحبه و بررسی اسنادانجام شد. صاحبنظران، مدیران و متخصصان حوزة ارزشیابی و تربیتبدنی مدارس جامعة آماری پژوهش را تشکیل دادند. با توجه به استفاده از روش دادهبنیاد و انجام مصاحبه برای گردآوری دادهها، نمونهگیری بهصورت نظری و با استفاده از روش قضاوتی انجام شد. همزمان با گردآوری دادهها، کار تحلیل آنها طی سه مرحلة کدگذاری باز، محوری و انتخابی با بهکارگیری نسخۀ 2/5 نرمافزاراطلس تی.آیانجام شد. نتایج پژوهش نشان داد که ارزشیابی هماهنگ و متمرکز درس تربیتبدنی تأثیر مثبتی بر روند اجرای درس تربیت بدنی در مدارس دارد و بازتاب گستردهای را نیز در جامعه ایجاد میکند؛ اما دستیابی به تمام پیامدهای مثبت این طرح درگرو فراهمکردن زیرساختهای سختافزاری و نرمافزاری آن است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| نظریة زمینهای؛ درس تربیتبدنی؛ ارزشیابی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 7,004 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,633 |
||
| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 341 |
| تعداد مقالات | 4,157 |
| تعداد مشاهده مقاله | 8,870,052 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,351,590 |